CRM-koppelingen

Webapplicatie

Krijg je marketingstuur in handen!

Je kent het wel: je website begint leads te genereren en je mailbox raakt overstroomt met aanvragen. Hoe zorg je ervoor dat je overzicht houdt? Naar welke aanvragen moet de meeste aandacht uit? Welke aanvragen staan al lang open? Zomaar een aantal veelvoorkomende dilemma’s. Ervaar je deze doorlopende stroom van aanvragen niet? Check dan vooral eens deze pagina.

Processen stroomlijnen

Komt het hierboven geschetste scenario je bekend voor? In dat geval wil je je processen gaan stroomlijnen. Dat is iets waar je je veelal zelf mee bezig moet houden, maar ook iets waarbij Rockwise je graag helpt. Hoe precies?

Natuurlijk wil je de aanvragen die binnenkomen gecentraliseerd hebben. Maar zodra je online marketing zich ontplooit, wil je ook weten welke aanvragen er nog lopen, welke er verloren zijn gegaan en welke aanvragen prioriteit hebben. Dit zal er uiteindelijk voor zorgen dat je jouw marketingstuur steeds beter in handen krijgt waardoor je kunt opschalen (of juist afschalen).

 

Rockwise heeft inmiddels vele CRM-koppelingen voor haar klanten mogen realiseren. Daarbij schieten we enerzijds aanvragen in in jouw CRM-pakket en tegelijkertijd geven we deze de zogenaamde ‘waarde’ mee van het kanaal. Komt de aanvraag bijvoorbeeld binnen via ads of socials? Dan vind je het kanaal terug bij de herkomst van de aanvrager. Zo heb je altijd overzicht. Als wij je vervolgens vragen hoe het gaat met de kwaliteit van je aanvragen, dan zie je vrijwel in één oogopslag hoe het ervoor staat.

Denk bijvoorbeeld aan een uitgebreid CRM-pakket als ZoHo. In dit systeem hebben we een geheel proces ingericht voor werving & selectie. Dat proces verloopt als volgt:

Een sollicitant komt binnen via de wervingswebsite. Zodra deze door de selectieprocedure heen is, wordt hij of zij om nadere informatie gevraagd en verzocht om zich in te schrijven als werknemer. Diezelfde omgeving praat met de ‘klantkaart’ van de sollicitant, om aldaar verdere informatie te centraliseren en documenten te uploaden. Diezelfde documenten praten vervolgens met de gecentraliseerde cloud-omgeving van de klant (Sharepoint). De aanvullende integratie tussen ZoHo en Sharepoint is dus ook klantspecifiek ontwikkeld. Hierdoor hoeven medewerkers alleen nog maar in ZoHo werkzaam te zijn, in plaats van in allerlei randprogramma’s. Praktisch en wel zo prettig, voor alle partijen.

Ben je benieuwd welke processen er in jouw organisatie kunnen worden gestroomlijnd door middel van webapplicaties? Neem dan eens contact met ons op!

Deel deze case via...Twitter Facebook LinkedIn

Andere cases

Blijf op de hoogte

hello@rockwise.nl