Plexideal

Strategie

Internationale ambities: marktleider in Duitsland

De overstap maken van de Nederlandse naar de Duitse markt: voor veel ondernemers een droom, maar voor onze klant Plexideal inmiddels realiteit. In amper drie jaar tijd heeft Plexideal zich in Nederland ontwikkelt tot een bekende speler. Het Drentse bedrijf fabriceert kunststoffen op maat voor diverse sectoren in de maakindustrie. Of het nu gaat om één kunststofplaat of om 500.000 platen; in het hightech-machinepark is Plexideal in staat om alle grote en kleine producties te zagen, frezen of lasersnijden.

Internationaal gaan was een logische stap nadat het limiet van de nationale afzetmarkt grotendeels was bereikt. Rockwise is sinds het begin betrokken bij de online groei in Nederland en tot het bot gemotiveerd om ook in Duitsland het avontuur aan te gaan. Een avontuur dat vliegend van start is gegaan.

Over dit project

Wat is de rol van Rockwise in dit geheel?

Rockwise is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en het beheer van de webshops waarbij de aansturing op de online transacties en de offerte-aanvragen centraal staan. Omdat de marketeers van Rockwise ook verantwoordelijk zijn voor het beheer van de Google Ads-campagnes, is alles eraan gelegen om de twee conversiepaden optimaal te laten functioneren.

Doelstelling in Duitsland

De Google Ads-doelstelling voor Rockwise is om in het eerste jaar door de miljoen te gaan. We hebben hiervoor een advertentiebudget van €144.000 gereserveerd. Dit houdt in dat iedere geïnvesteerde euro, zeven euro zal moeten opleveren.

Welke uitdagingen zijn er?

Naast het bouwen van een logisch Ads-account, het schrijven van aantrekkelijke advertentieteksten en het slim inzetten van het Google-algoritme, neemt Rockwise een adviserende en proactieve rol in buiten het Ads-account om. Denk hierbij aan:

  • Prijsanalyses
  • Welke reviewsystemen werken in Duitsland?
  • Wat vind een Duitser belangrijk als het gaat om informatievoorziening?
  • Hoe ‘Duits’ en betrouwbaar komt de webshop over?
  • Automatische BTW verlegging
  • Meetbaar maken van telefonische oproepen

Hoe is de start?

De start in Duitsland is hoopgevend en het heeft er alle schijn van dat de targets in het eerste jaar behaald zullen worden. Tot zover constateren we dit jaar een structurele omzetgroei van tussen de twintig en zestig procent. Zowel de eigenaren van Plexideal als de marketeers van Rockwise spreken daarom van een vliegende start!

“Naast een zakelijke relatie is er zeker sprake van een vriendschappelijke relatie! - Bakschik Martirosian”

Zelf online ambities in het buitenland?

Nederland is één van de koplopers is als het gaat om de adoptie van online aankopen. In absolute aantallen gezien is Nederland echter maar een klein landje. Het vergroten van de afzetmarkt is voor veel ondernemers de voornaamste reden om het vizier te vergroten. Rockwise heeft veel ervaring in het betreden van de Duitse markt en werken veel samen met Duitstalige partners.

Deel deze case via...Twitter Facebook LinkedIn

Andere cases

Blijf op de hoogte

welkom@rockwise.nl