Branding
Bouwen aan een sterk merk

Branding draait allereerst om het achterhalen van de essentie van je merk. Dat is namelijk wat je écht anders maakt ten opzichte van anderen. Wat is je DNA en waarom doe je wat je doet? Vanuit de essentie van je merk bouwen we aan een krachtige en onderscheidende merkidentiteit. We bepalen welke waarden kenmerkend en onderscheidend zijn voor jouw organisatie, kijken naar wat concurrenten doen en stellen de juiste positionering vast.
Een sterk merk ontwikkel je alleen door consistent te zijn in al je vormen van communicatie. Op die manier creëer je namelijk herkenbaarheid en kun je ervoor zorgen dat mensen zich met jouw merk gaan identificeren. Maar hoe zorg je ervoor dat je boodschap je doelgroep daadwerkelijk aanspreekt? Je weet ongetwijfeld wat je doelgroep is, maar weet je ook wie het zijn? Om daar achter te komen kruipen we in de huid van je doelgroep en stellen we persona’s op.
Op basis daarvan ontwikkelen we een visual identity en een tone-of-voice die perfect passen bij de persoonlijkheid van je merk en aansluiten bij de klant die je wil bedienen. Het is belangrijk dat je branding de basis vormt voor al je vormen van communicatie en de content die je verspreidt.