Tip: Getrainde speurhonden voor gratis wifi spots

Getrainde speurhonden voor gratis wifi spots

Gepubliceerd op: 6 augustus 2014 2 min lezen Adis Nazareet

Die vervelende advertenties voorafgaand aan een Youtube video. Even snel een filmpje bekijken zit er niet in omdat er zonodig een advertentie van 20 seconden aan vooraf moet gaan. Zit de eerste advertentie er op, blijkt dat zojuist advertentie nummer 2 van de 3 is begonnen. Gegarandeerd spreek ik voor een groot publiek als ik zeg dat deze vorm van videomarketing grote irritaties opwekt en ik een rot gevoel krijg bij het merk in plaats van een verlangen naar het product uit de advertentie.

De eerste keer!

Ik weet het nog goed, als de dag van gisteren. Afgelopen donderdagavond, 21.45, vlak voor het slapen gaan. Nog even snel een samenvatting van een oefenwedstrijd van Chelsea bekijken om te zien of de Nederlandse talenten Aké en Van Ginkel aan spelen toe zijn gekomen. Voorafgaand aan de samenvatting wordt er een video afgespeeld die de uitstraling van een serie heeft. Het wordt me al snel duidelijk dat zich een verhaal afspeelt, zonder dat er sprake is van reclame uitingen. Nieuwsgierig dat ik was keek ik de aflevering af.

José’s wifi dogs- For where to find wifi!

Een man, genaamd José, verhuurt goed getrainde wifi honden op een vakantiebestemming. De honden hebben een neus voor wifi signaal en helpen toeristen met het vinden van de basisbehoefte nummer één tijdens hun vakantie. Een aflevering van een kleine twee minuten vol humor vloog voorbij. Aan het eind van de aflevering werden twee actiepunten zichtbaar. Ik had de keus om één van de andere ‘wifi dogs’ afleveringen te bekijken of om naar de website van Jose’s wifi dogs te gaan. Ik koos er eerst voor om nog enkele afleveringen te bekijken alvorens ik de website van de hondentrainer bezocht.

Centrale boodschap

De afleveringen van de serie en de website zorgen voor een centrale boodschap. Het bedrijf dat achter de serie zit, biedt zorgeloos mobiel internet aan. Het hoge creatieve gehalte van de serie maakte me nieuwsgierig naar de website van de hondentrainer José. Er verschijnt inderdaad een website waarin José zijn wifi honden diensten aanbiedt. Na enkele seconden verschijnt de boodschap van het bedrijf achter de campagne. ‘Nooit meer op zoek naar gratis Wifi.’ Tevens kan er direct een abonnement worden afgesloten.

Het nieuwe adverteren

In deze campagne wordt er overduidelijk ingespeeld op de trend storytelling. Op humoristische wijze wordt de boodschap vertelt en wordt de kijker verleidt meer afleveringen te bekijken. De kijker wordt geamuseerd. Er treedt waardering op voor de maker van de serie en het gevoel bij het merk achter de campagne, T- Mobile, is goed.

Pleidooi voor meer creativiteit en minder commercie

Na het zien van deze campagne pleit ik voor een toekomst met meer creatieve advertenties in plaats van die, vervelende en oersaaie, commerciële commercials. Ondanks dat de targeting van de wifi dog serie niet optimaal was aangezien ik op zoek was naar een samenvatting van een voetbalwedstrijd, en dit niets te maken heeft met een vakantie naar het buitenland, heb ik waardering gekregen voor het merk. Tevens ben ik me bewust geworden van de mogelijkheid om een internetbundel in het buitenland aan te schaffen. Oja, Chelsea won de wedstrijd en zowel Van Ginkel, als Aké hebben een goede partij gespeeld.


Meer van zulke leuke items zien? Bekijk dan vooral onze andere blogs.