Vrijblijvend een Google ads audit ontvangen?

  • 29 april 2025
  • 0 min.
  • Insights

Bij Google Ads draait alles om relevantie. Elke klik waarvoor je betaalt, wil je optimaal benutten. Dus de klikken…
– op zoekwoorden die nét niet passen bij je aanbod
– op producten die jij niet verkoopt
– of van mensen buiten je primaire doelgroep.

Inhoudsopgave

Voorkom irrelevante clicks

Die klikken, die wil je zo veel mogelijk voorkomen.

Een voorbeeld: Voor een klant in fotolijsten zagen we veel klikken zonder resultaat. De reden? Wanneer iemand zoekt op een bepaald type fotolijst, maar geen formaat invoert, toont Google Shopping wél producten die visueel lijken te passen. De bezoeker klikt, maar komt er op de website achter dat het formaat niet klopt. De intentie was goed, de klik leek relevant – maar toch ontstond er frictie.

Om die ruis te filteren, hebben we met behulp van AI alle beschikbare formaten per product direct zichtbaar gemaakt in de productafbeeldingen in Google Shopping. Zo krijgt de potentiële klant vooraf al een beter beeld van wat hij kan verwachten.

Het resultaat? Direct hogere CTR’s, betere conversies, een hogere ROAS én meer ruimte om op te schalen.

Bij Rockwise kraken we graag dit soort groeicodes. Loop je tegen uitdagingen aan? Daag ons uit.

Blijf op de hoogte

hello@rockwise.nl