Aanpak: zichtbaar zijn op het juiste moment
Zichtbaar zijn op de momenten dat iemand een koopintentie heeft voor jouw product of dienst. Dat is waar het bij Google Ads om draait. Dit belang werd nog maar weer duidelijk voor ons toen vlogger/ondernemer Mohamed Lemhadi, beter bekend als Mobicep, aanklopte bij CarKiddo in Rotterdam. Mobicep was op zoek naar een drift kart voor zijn zoon. Hij startte zijn zoektocht op Google. “Drift kart” werd de zoekopdracht. Samen met een aantal andere aanbieders kwam de advertentie van CarKiddo naar voren in de zoekresultatenpagina. Van alle adverteerders sprak de advertentie van CarKiddo Mobicep het meeste aan en zo belandde hij op de website. Ook de webshop overtuigde de Bredase influencer ervan dat hij zijn aankoop bij CarKiddo moest doen. Zodoende belde hij de zaak op en bracht hij diezelfde ochtend nog een bezoek aan de showroom in Rotterdam.
Niet alleen de advertentie en de webshop waren overtuigend. Ook het bezoek aan de winkel was een groot succes. Er werd niet één, maar meerdere drift karts en nog een aantal andere modellen verkocht. Daarnaast wijdde de bekendheid met 600.000 volgers, wel 10+ Instagram-posts aan de gekochte kinderautos. Vaak ook met een gratis verwijzing naar CarKiddo. In de weken die hierop volgden, steeg de vraag naar de elektrische kinderauto’s enorm.
De advertentie van CarKiddo in de zoekresultaten in Google.