Wanneer is Google Ads rendabel?
Deze vraag verschilt per website of webshop. Wat wel bij iedere ondernemer overeenkomt is de wens om rendabele Google Ads campagnes te bouwen. Indien je gaat adverteren met een webshop, wil je weten hoeveel iedere geïnvesteerde euro minimaal moet opleveren om winstgevend te zijn. Ga je voor leadgeneratie? Dan wil je weten hoeveel je maximaal wilt betalen voor een offerte aanvraag, PDF download of ander contactmoment.
Google Ads Doelstellingen webshop bepalen
In deze video gaan we berekenen aan de hand van een fictieve onderneming (Happy Horse) wat voor ons rendabel is. Hoeveel euro moet iedere €1 die we in Google Ads gaan steken minimaal opleveren in mijn situatie?
Dit is een fragment uit de Google Ads videocursus in de Rockwise Academy.
Stel jezelf de volgende vragen
- Achterhaal je gemiddelde orderwaarde
- Bereken je gemiddelde winstmarge per order
- Bereken je break- even punt
- Bereken hoeveel je per order wilt overhouden
- Bereken je kosten/ omzet verhouding
- Bereken je target- ROAS
Google Ads Doelstellingen leadgeneratie bepalen
In deze video gaan we berekenen aan de hand van onze fictieve onderneming (Happy Horse) wat voor ons rendabel is. Hoeveel mag iedere offerte aanvraag ons maximaal kosten om rendabel te zijn?
Dit is een fragment uit de Google Ads videocursus in de Rockwise Academy.
Stel jezelf de volgende vragen
- Achterhaal je gemiddelde opdrachtwaarde
- Wat zijn je kosten?
- Bereken je gemiddelde winst per opdracht
- Hoeveel offerte aanvragen leiden tot opdracht in percentage?
- Hoeveel is een nieuwe offerte waard?
- Hoeveel mag een nieuwe offerte je maximaal kosten om voldoende over te houden? Wat is je CPA?