We denken te weten hoe het moet en toch gaan we nog te vaak de mist in. Ook met beperkte middelen kunnen we ervoor zorgen dat bezoekers zich snel thuis voelen in onze webshop.
Een verbetering in conversieratio van 2% naar 2.2% of van 4% naar 4.4% is snel gemaakt! Oftewel, een omzetgroei van 10% uit hetzelfde aantal bezoekers. Laten we vooral het wiel niet opnieuw uitvinden en de lessen die grote spelers -zoals Coolblue- geleerd hebben, omarmen en toepassen. Zeg eens eerlijk… Hoeveel winst valt er in jouw webshop te behalen?
Voordat we Google Ads gaan inzetten voor onze klanten, maken we een zorgvuldige kansberekening. Dit is een formule waarin de gemiddelde klikprijs, de gemiddelde orderwaarde en (jahoor) het gemiddelde conversieratio bepalen of een Google Ads project kansrijk is of niet.
Indien wij zien dat het conversieratio van een potentiƫle klant onvoldoende is, waardoor de kansberekening sober is, adviseren we altijd om eerst kritisch naar het functioneren van de webshop te kijken, voordat we gaan starten met het Google Ads project. In veel gevallen kan dit binnen de bestaande webshop (helemaal wanneer deze in woocommerce/ WordPress gebouwd is). Indien we adviseren een nieuwe webshop te bouwen, dan is de mogelijkheid er om dit via ons te doen.