Rockwiseadverteren in Google met Remarketing Ads

Ben je van plan om te gaan adverteren in Google door middel van Remarketing Ads? Wil je erachter komen of adverteren via Remarketing Ads ook winstgevend kan zijn voor jouw onderneming? Of liever een second opinion?

Lees dan snel verder en kom te weten wat Rockwise voor jouw onderneming kan betekenen!

Adverteren door middel van Remarketing Ads?

Merkvoorkeur wordt steeds fragieler. Consumenten stappen massaal over naar andere verzekeringen als het iets goedkoper of anders kan. Ditzelfde geldt voor de producten of diensten die jij levert.

De overwegingsfase van een klant kan dagen tot jaren duren. Om niet uit het oog te raken bij jouw potentiële klant, is het raadzaam om Remarketing in te zetten. Dit is afhankelijk van de producten die je levert. Met Remarketing kun je bezoekers die eerder op jouw website zijn geweest, en dus interesse hebben getoond, terughalen. Op deze manier blijft jouw bedrijf in beeld bij potentiële klanten.

Wanneer Google Ads Remarketing inzetten?

Remarketing is een briljante vorm van online marketing waarbij de mate van personalisering en relevantie veel hoger is dan bij de meeste andere online advertentiemogelijkheden. Wanneer de juiste keuzes worden gemaakt, kunnen de remarketing advertenties zowel succesvol zijn voor het vergroten van de naamsbekendheid als het verhogen van het aantal conversies. Onderzoek heeft uitgewezen dat bezoekers die via remarketing terug naar de website zijn gehaald, 70% vaker een aankoop of offerte aanvraag doen.

Voorkom irritaties bij potentiële klanten

Bij de inzet van Remarketing heb je volledig grip op jouw advertenties. Zo heb je in de hand wie, hoe vaak en wanneer iemand jouw advertenties te zien krijgt. De agressieve manier van Remarketing, zoals je wellicht kent van Zalando, is niet hetgeen waar je direct aan moet denken. Je hebt volledige grip op de frequentie waarin potentiële klanten de remarketing advertenties te zien krijgen.

Dynamische Remarketing Campagne opzetten

De dynamische remarketing campagnes van Google Ads gaan nog een stukje verder. Bij deze vorm van remarketing, kun je bezoekers terughalen door het exacte product dat een bezoeker bekeken heeft te tonen op een website van een derde.

Heb je een webshop waarin je Nike voetbalschoenen verkoopt. Het kan zijn dat bezoekers de afgelopen week een paar van die schoenen bekeken en toegevoegd hebben aan hun winkelmand. Maar ze zijn niet afgerekend. Hoe kan dit?  De kans is groot dat de klant gestoord is tijdens zijn transactieproces. Veelal externe ruis, waardoor besloten is de transactie voor deze specifieke schoen op een later moment te voltooien. Maar hoe loyaal is een websitebezoeker tegenwoordig? Hoe zeker weet je dat deze potentiële klant de komende week bij jou terugkomt in plaats van dat het opnieuw via Google op zoek gaat naar dit product en de transactie bij een collega webshop voltooid?

Met een dynamische remarketing campagne kun je de gebruiker de specifieke Nike schoenen opnieuw laten zien op de website van een derde. Met als doel de transactie alsnog plaats te laten vinden. Om gebruik te maken van remarketingcampagnes is het noodzakelijk om een remarketing doelgroeplijst aan te maken, zodat er gericht geadverteerd kan worden op de personen die in het verleden een bepaald product bekeken.

Goed voorbereid van start

Start je zelf met adverteren in Google of schakel je hiervoor externe hulp in? Het is altijd aan te raden om de basis principes van Google te begrijpen.

Plan van aanpak

Google Marktprognose

Hoe zijn de kaarten in uw markt geschud? Hoeveel wordt er naar uw producten gezocht? Waar liggen de kansen? Wie vormen een bedreiging? We brengen de Google markt volledig in beeld. Vrijblijvend. Een gedegen en realistische inschatting is van cruciaal belang.

Website Check

Is de markt positief? Dan is een converterende website een belangrijk startpunt voor toekomstige Google marketing activiteiten. Wij beoordelen of uw website klaar is voor de start is en een goede basis vormt voor toekomstig Google succes.

Google Kansberekening

We combineren de Google marktprognose met de verwachte website prestaties. Het resultaat is een op data gebaseerde prognose van de kansen die er voor u liggen. We schetsen welke kansen er binnen welk termijn haalbaar zijn in termen van omzet en kosten per offerte aanvraag.

Google Strijdplan

We gieten de marktkansen in een strategie en plan van aanpak. Dit plan dient als voorstel voor een pilot samenwerking van 6 maanden. Geen zorgen, behalen we de targets niet? Dan is de pilot maandelijks opzegbaar. De zorgvuldige voorbereidingen verkleinen dit scenario.

Aanvang Pilot

Enthousiast? Dan gaan we het avontuur aan en zetten alles opzij om de doelen binnen zes maanden te behalen. We zijn uiterlijk na vier weken online. We nemen onze verantwoording voor alle voorbereidingen, van het opzetten van de campagnes tot het instellen van de metingen.

Vervolgstappen

De pilot zit erop. Doelen behaald? Top! We gaan kijken waar we kunnen uitbreiden, opschalen of finetunen. We bepalen nieuwe targets aan de hand van de data die er inmiddels is. Doelen niet behaald? We beoordelen de situatie en kijken samen naar logische vervolgstappen.

Benieuwd naar jouw kansen?

  • Top 3% Google Agencies

    Rockwise hoort qua grootte en prestaties bij de top 3% in Nederland. Een flinke verantwoordelijkheid, maar die dragen we met trots.

  • 28 jaar ervaring

    Onze specialisten dragen een gezamenlijke Google Ads bagage van ruim 28 jaar.

  • Internationale ervaring

    We werken in Nederland, België, Frankrijk, Spanje, Portugal, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Scandinavië, Colombia, VS, Canada en Australië.

  • Gratis marktprognose

    Wij maken graag een vrijblijvende prognose van de kansen in uw markt evenals een presentatie van een strategie die hierbij past.

  • €3.500.000,- budget p/j

    Het afgelopen jaar hebben wij gewerkt met een totaal mediabudget van ruim €3.500.000,-.

  • Korte doorlooptijd

    Wij garanderen altijd binnen een maand na akkoord live te zijn met de Google Advertenties.