Adverteren in Google Shopping - Online groeien met Rockwise!

Rockwise adverteren in Google Shopping

Ben je van plan om te gaan adverteren in de Shopping omgeving van Google? Wil je erachter komen of adverteren in Google Shopping ook winstgevend kan zijn voor jouw onderneming? Of wil je een second opinion?

Lees dan snel verder en kom erachter wat Rockwise voor jouw onderneming kan betekenen!

Adverteren in Google Shopping?

In 2012 werd de Shoppingomgeving door Google in het leven geroepen. Zoekresultaten worden in Google Shopping prominent weergegeven door middel van een afbeelding, productomschrijving, de naam van de verkoper en de prijs van het product.

Deze zoekresultaten kun je terugvinden bovenaan in de Google zoekomgeving en onder de tab ‘Shopping’. In de resultaten worden de producten van verschillende aanbieders getoond. Door de overzichtelijke opbouw van de advertentie (afbeelding, omschrijving, bedrijfsnaam en prijs) kan de consument heel eenvoudig een product en prijs vergelijken.

Bij de implementatie van Google Shopping wordt gebruik gemaakt van het Google Merchant Center. De product feed van uw webshop moet geüpload worden in het Merchant Center en kan vervolgens in Google Ads opgehaald en geactiveerd worden.

Hoe zorgen wij voor succes met Google Shopping

Voor een succesvolle Google Shopping campagne moet er voldoende aandacht worden besteed aan de volgende vier elementen.

  1. Google Shopping Feed genereren en optimaliseren. In hoeverre is de product feed geoptimaliseerd? In hoeverre is de productdata compleet? Foto’s, product data en prijzen.
  2. Structuur van het account. Hoe worden de Google Ads shopping campagnes gestructureerd? Hoe overzichtelijk wordt de toekomstige data en daaruit voortkomende uitbreidingen/ optimalisaties weergegeven.
  3. Biedingen. Er zijn verschillende manieren van bieden. Het bieden kan een complex proces zijn en is afhankelijk van strategische keuzes met oog op de productprijzen, winstmarges en conversieratio’s. Het is daarom van groot belang om vooraf concrete ROAS (return on Adspend)- doelstellingen te formuleren.
  4. Monitoring en optimalisaties. Aan de hand van gegenereerde data kunnen campagnes doorlopend verbeteren. De optimalisatie strategieën hebben meestal het doel om te bezuinigenop te schalen of uit te breiden.

Goed voorbereid van start

Start je zelf met adverteren in Google of ben je van plan om hiervoor hulp in te schakelen? Het is altijd aan te raden om de basis principes van Google te begrijpen.

Plan van aanpak

Google Marktprognose

Hoe zijn de kaarten in uw markt geschud? Hoeveel wordt er naar uw producten gezocht? Waar liggen de kansen? Wie vormen een bedreiging? We brengen de Google markt volledig in beeld. Vrijblijvend. Een gedegen en realistische inschatting is van cruciaal belang.

Website Check

Is de markt positief? Dan is een converterende website een belangrijk startpunt voor toekomstige Google marketing activiteiten. Wij beoordelen of uw website klaar is voor de start is en een goede basis vormt voor toekomstig Google succes.

Google Kansberekening

We combineren de Google marktprognose met de verwachte website prestaties. Het resultaat is een op data gebaseerde prognose van de kansen die er voor u liggen. We schetsen welke kansen er binnen welk termijn haalbaar zijn in termen van omzet en kosten per offerte aanvraag.

Google Strijdplan

We gieten de marktkansen in een strategie en plan van aanpak. Dit plan dient als voorstel voor een pilot samenwerking van 6 maanden. Geen zorgen, behalen we de targets niet? Dan is de pilot maandelijks opzegbaar. De zorgvuldige voorbereidingen verkleinen dit scenario.

Aanvang Pilot

Enthousiast? Dan gaan we het avontuur aan en zetten alles opzij om de doelen binnen zes maanden te behalen. We zijn uiterlijk na vier weken online. We nemen onze verantwoording voor alle voorbereidingen, van het opzetten van de campagnes tot het instellen van de metingen.

Vervolgstappen

De pilot zit erop. Doelen behaald? Top! We gaan kijken waar we kunnen uitbreiden, opschalen of finetunen. We bepalen nieuwe targets aan de hand van de data die er inmiddels is. Doelen niet behaald? We beoordelen de situatie en kijken samen naar logische vervolgstappen.

Benieuwd naar jouw kansen?

  • Top 3% Google Agencies

    Rockwise hoort qua grootte en prestaties bij de top 3% in Nederland. Een flinke verantwoordelijkheid, maar die dragen we met trots.

  • 28 jaar ervaring

    Onze specialisten dragen een gezamenlijke Google Ads bagage van ruim 28 jaar.

  • Internationale ervaring

    We werken in Nederland, België, Frankrijk, Spanje, Portugal, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Scandinavië, Colombia, VS, Canada en Australië.

  • Gratis marktprognose

    Wij maken graag een vrijblijvende prognose van de kansen in jouw markt evenals een presentatie van een strategie die hierbij past.

  • €3.500.000,- budget p/j

    Het afgelopen jaar hebben wij gewerkt met een totaal mediabudget van ruim €3.500.000,-.

  • Korte doorlooptijd

    Wij garanderen altijd binnen een maand na akkoord live te zijn met jouw Google Advertenties.