Google Ads kan een enorm succesvolle manier van online adverteren zijn en is daarmee een belangrijk omzet kanaal voor jouw website of webshop. Juist omdat alles te meten is kun je date gedreven bepaalde keuzes maken. Op het juiste moment met een juiste boodschap, aan de juiste personen een advertentie tonen.
Direct online
Snel en gericht adverteren
Performance based
Wat is succes voor jou?
Adverteren in aankoopfase
Op het juiste moment zichtbaar
Denk allereerst eens na over wie je doelgroep is. Wie zijn jouw klanten, hoe staan ze in het leven, waar interesseren ze zich in. Denk na over verdere doelgroep overeenkomsten zoals:
Hoe meer informatie je over je doelgroep hebt en kunt verwerken in het Google Ads account, hoe nauwkeuriger je een boodschap over brengt.
Wil je doelgroepen toevoegen aan een Google Ads campagne? Ga naar betreffende Google Ads campagne en kies in het submenu voor ‘Doelgroepen’. Je kunt vervolgens op 2 niveaus doelgroepen toevoegen.
Bij targeting doelgroep beperkt Google zich met adverteren enkel tot de geselecteerde doelgroepen. Op personen buiten deze doelgroepen om, zal niet getarget worden.
Bij observatie doelgroep gaat Google speciale aandacht schenken aan de geselecteerde doelgroepen, waarbij je vervolgens bodaanpassingen kunt doen op de gekozen doelgroepen. Indien een bepaalde interesse het enorm goed blijkt te doen kun je ervoor kiezen een positieve + bodaanpassing voor deze interesse door te voeren. Bij observatie doelgroep zal Google buiten de gekozen doelgroep ook andere doelgroepen aanspreken om te voorkomen dat potentiële klanten worden buitengesloten.
Wil jij speciale aandacht geven aan potentiële klanten die al eens interesse hebben getoond in jouw aanbod? Je kunt door middel van een remarketing campagne op allerlei manieren proberen een voormalig websitebezoeker terug te halen. Je kunt bijvoorbeeld een remarketing lijst maken voor alle personen die onlangs je website hebben bezoekt, maar je kunt ook een specifieke lijst aanmaken voor website bezoekers die minimaal 5 pagina’s hebben bekeken of minimaal 30 seconden op een product pagina zijn geweest. Of nog concreter, bezoekers die in de winkelmand hebben gezeten, maar niet hebben afgerekend.
Een algemene remarketing lijst maak je als volgt aan. Ga naar tools en instellingen en dan onder “gedeelde bibliotheek” naar “doelgroepbeheer”. Je zult zien dat hier automatisch al een doelgroep is gemaakt met algemene websitebezoekers. Deze algemene doelgroeplijst kun je gebruiken als basis voor je remarketing campagne. In ons volgende artikel lees je hoe je een remarketing campagne opzet. Hulp nodig bij het opzetten van een gerichte remarketing campagne? Wij helpen graag.
Top 3% Google Agencies
Rockwise hoort qua grootte en prestaties bij de top 3% in Nederland. Een flinke verantwoordelijkheid, maar die dragen we met trots.
28 jaar ervaring
Onze specialisten dragen een gezamenlijke Google Ads bagage van ruim 28 jaar.
Internationale ervaring
We werken in Nederland, België, Frankrijk, Spanje, Portugal, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Scandinavië, Colombia, VS, Canada en Australië.
Gratis marktprognose
Wij maken graag een vrijblijvende prognose van de kansen in uw markt evenals een presentatie van een strategie die hierbij past.
€3.500.000,- budget p/j
Het afgelopen jaar hebben wij gewerkt met een totaal mediabudget van ruim €3.500.000,-.
Korte doorlooptijd
Wij garanderen altijd binnen een maand na akkoord live te zijn met de Google Advertenties.
Ontdek jouw Google Ads mogelijkheden
Wij werken resultaatgericht en halen alleen voldoening uit projecten waarmee wij een glimlach op de mond van onze klanten toveren.
Benieuwd of en hoe wij jou van dienst kunnen zijn met Google Ads? We komen graag in contact.