Google Ads Biedstrategieën? Online groeien met Rockwise!

Rockwise Google Ads Biedstrategieën

Google weet enorm veel over onze potentiële klanten die zich via de zoekmachines aan het oriënteren zijn. Bij Google Ads kun je profiteren van deze kennis door gebruik te maken van zogenaamde smart bidding technieken.

Smart Bidding Google Ads – Biedstrategieën

Google weet dus veel van de zoekmachine gebruiker. Op meer dan 70 miljoen signalen worden deze zoekmachine gebruikers ingeschat op relevantie. Zo wordt het gedrag van een potentiële klant geanalyseerd en worden er profielen gemaakt. Dit gebeurt aan de hand van signalen over de potentiële klant buiten het account (informatie over de persoon zelf) en aan de hand van datageschiedenis uit het Google Ads account (welke apparaten/ tijdstippen/ demografische gegevens/ etc. presteerden in het verleden boven/ondergemiddeld ).

  • Wat is het online online bestedingspatroon van een gebruiker? Besteed deze gebruiker veel online?
  • Hoe snel beslist deze gebruiker? Is het een snelle beslisser?
  • Heeft de gebruiker elders op het web interesse getoond in de producten die je aanbiedt?
  • Heeft deze klant veel te besteden? In welke categorie zit de gebruiker qua inkomen?
  • Is de gebruiker eerder op mijn website geweest?
  • Heeft deze gebruiker in het verleden een bestelling geplaatst in mijn webshop?
  • Op welk apparaat voltooid deze gebruiker doorgaans een transactie en op welk apparaat bevindt de gebruiker zich op dit moment?

Google beantwoordt voor zichzelf o.a. bovenstaande vragen en deelt vervolgens profielen uit. Heeft deze specifieke gebruiker op basis van deze signalen een grote kans van slagen? Dat krijgt de gebruiker een dikke plus (+). Wordt de kans van slagen op basis van deze criteria klein geacht, dan deelt google een min (-) score uit.

Slimme bidstrategieën Google Ads

Er zijn diverse biedstrategieën beschikbaar binnen Google Ads om deze kennis in te zetten. De volgende biedstrategieën zijn beschikbaar:

Plan van aanpak

Google Marktprognose

Hoe zijn de kaarten in uw markt geschud? Hoeveel wordt er naar uw producten gezocht? Waar liggen de kansen? Wie vormen een bedreiging? We brengen de Google markt volledig in beeld. Vrijblijvend. Een gedegen en realistische inschatting is van cruciaal belang.

Website Check

Is de markt positief? Dan is een converterende website een belangrijk startpunt voor toekomstige Google marketing activiteiten. Wij beoordelen of uw website klaar is voor de start is en een goede basis vormt voor toekomstig Google succes.

Google Kansberekening

We combineren de Google marktprognose met de verwachte website prestaties. Het resultaat is een op data gebaseerde prognose van de kansen die er voor u liggen. We schetsen welke kansen er binnen welk termijn haalbaar zijn in termen van omzet en kosten per offerte aanvraag.

Google Strijdplan

We gieten de marktkansen in een strategie en plan van aanpak. Dit plan dient als voorstel voor een pilot samenwerking van 6 maanden. Geen zorgen, behalen we de targets niet? Dan is de pilot maandelijks opzegbaar. De zorgvuldige voorbereidingen verkleinen dit scenario.

Aanvang Pilot

Enthousiast? Dan gaan we het avontuur aan en zetten alles opzij om de doelen binnen zes maanden te behalen. We zijn uiterlijk na vier weken online. We nemen onze verantwoording voor alle voorbereidingen, van het opzetten van de campagnes tot het instellen van de metingen.

Vervolgstappen

De pilot zit erop. Doelen behaald? Top! We gaan kijken waar we kunnen uitbreiden, opschalen of finetunen. We bepalen nieuwe targets aan de hand van de data die er inmiddels is. Doelen niet behaald? We beoordelen de situatie en kijken samen naar logische vervolgstappen.

Benieuwd naar jouw kansen?

Ontdek jouw Google Ads mogelijkheden

Maak direct een afspraak

Wij werken resultaatgericht en halen alleen voldoening uit projecten waarmee wij een glimlach op de mond van onze klanten toveren.

Benieuwd of en hoe wij jou van dienst kunnen zijn met Google Ads? We komen graag in contact.