Rockwise Dwelltime

Dwell time is de tijd dat een bezoeker op een website heeft doorgebracht vanaf het moment dat er geklikt is vanaf de zoekresultaten tot het moment dat hij of zij terugkeert naar de zoekresultaten pagina.

Wat is dwell time?

Dwell time is de tijd dat een bezoeker op een website heeft doorgebracht vanaf het moment dat er geklikt is vanaf de zoekresultaten tot het moment dat hij of zij terugkeert naar de zoekresultaten pagina. Over het algemeen is een lange dwell time gewenst. Het kan resulteren in een betere positie in Google.

Dwell time is niet hetzelfde als de bouncerate: het percentage bezoekers dat slechts 1 pagina op de website bezoekt. Bouncerate is een metric in Google Analytics, dwell time is dat niet.

Hoe verbeter je dwell time?

De dwell time kun je als volgt verbeteren:

  • Zorg dat de SEO titel en metabeschrijving aansluiten bij de tekst die erachter zit.
  • Schrijf korte scanbare alinea’s en maak gebruik van koppen met relevante teksten en zoekwoorden.
  • Zorg voor relevante interne links.
  • Wissel tekst af met aantrekkelijke en geoptimaliseerde afbeeldingen.

SEO uitbesteden?

Content schrijven kun je zelf doen, onder begeleiding van Rockwise. Wij zorgen dan voor een zoekwoordenonderzoek en het redigeren en optimaliseren van SEO teksten. Liever volledig uit handen geven? Geen probleem. Ook dit behoort tot de mogelijkheden.

Plan van aanpak

Google Marktprognose

Hoe zijn de kaarten in uw markt geschud? Hoeveel wordt er naar uw producten gezocht? Waar liggen de kansen? Wie vormen een bedreiging? We brengen de Google markt volledig in beeld. Vrijblijvend. Een gedegen en realistische inschatting is van cruciaal belang.

Website Check

Is de markt positief? Dan is een converterende website een belangrijk startpunt voor toekomstige Google marketing activiteiten. Wij beoordelen of uw website klaar is voor de start is en een goede basis vormt voor toekomstig Google succes.

Google Kansberekening

We combineren de Google marktprognose met de verwachte website prestaties. Het resultaat is een op data gebaseerde prognose van de kansen die er voor u liggen. We schetsen welke kansen er binnen welk termijn haalbaar zijn in termen van omzet en kosten per offerte aanvraag.

Google Strijdplan

We gieten de marktkansen in een strategie en plan van aanpak. Dit plan dient als voorstel voor een pilot samenwerking van 6 maanden. Geen zorgen, behalen we de targets niet? Dan is de pilot maandelijks opzegbaar. De zorgvuldige voorbereidingen verkleinen dit scenario.

Aanvang Pilot

Enthousiast? Dan gaan we het avontuur aan en zetten alles opzij om de doelen binnen zes maanden te behalen. We zijn uiterlijk na vier weken online. We nemen onze verantwoording voor alle voorbereidingen, van het opzetten van de campagnes tot het instellen van de metingen.

Vervolgstappen

De pilot zit erop. Doelen behaald? Top! We gaan kijken waar we kunnen uitbreiden, opschalen of finetunen. We bepalen nieuwe targets aan de hand van de data die er inmiddels is. Doelen niet behaald? We beoordelen de situatie en kijken samen naar logische vervolgstappen.

Benieuwd naar jouw kansen?