On-page optimalisaties - Online groeien met Rockwise!

Rockwise On-page optimalisatie

Webpagina’s hebben kenmerken die als doel hebben de vindbaarheid in zoekmachines te verbeteren. On-page optimalisatie is het totaal van deze kenmerken. Het maakt een belangrijk deel uit van zoekmachine optimalisatie. Hierbij worden de meetpunten en factoren regelmatig aangepast.

Wat is on-page optimalisatie?

Bij on-page optimalisatie wordt een HTML pagina zodanig ingericht dat de vindbaarheid in zoekmachines als Google verbeterd wordt. Er zijn een aantal manieren om aan SEO on-page te doen:

  • Specifieke zoekwoorden en termen in teksten verwerken
  • Rich media zoals afbeeldingen en videoclips gebruiken
  • Schone HTML codes zonder overbodige informatie
  • De laadtijd van de pagina optimaliseren
  • Titels en tussenkopjes gebruiken met H-tags
  • Het toevoegen van metadata aan HTML-codes van de pagina.

Het is gebruikelijk dat het zoekalgoritme met enige regelmaat aangepast wordt. Daarom is het van belang dat bestaande pagina’s regelmatig geoptimaliseerd worden. Anders daalt de pagina in zoekresultaten.Hieronder hebben wij enkele SEO optimalisatie tips voor je op een rijtje gezet.

Titels en tussenkopjes gebruiken met H-tags

Tijdens het schrijven van content, houd je rekening met de indeling van je tekst. Het is verstandig om gebruik te maken van tussenkopjes. Deze heten headers. Dit maakt de tekst overzichtelijk en men kan de tekst scannend lezen. Een andere belangrijke reden is de waarde van de titels, want ook Google scant deze titels.

In totaal zijn er zes headers aangeduid als H1, H2, H3 enzovoorts. De titel van de tekst is de H1-kop. Hiervan heb je altijd één. Meerdere maken de tekst onduidelijk voor de lezer, maar voornamelijk voor de zoekmachine. Van de overige koppen gebruik je maar twee. De H2 en H3.

Rich media

Teksten die goed zijn opgebouwd en de lezer informatie biedt, is de eerste stap voor goede content. Zo’n tekst is ontzettend belangrijk aangezien zoekmachines bepalen waar de pagina over gaat aan de hand van tekst. Maar dit doen zij op meer manieren. Links, afbeeldingen, tabellen en video’s spelen ook een belangrijke rol.

Een afbeelding bij een lange tekst heeft een positieve invloed op de vindbaarheid, maar ook op de ervaring van de bezoeker. Google kan niet zien of het plaatje past bij het onderwerp waarover je schrijft. Wat wel zichtbaar is, is de naam waaronder de afbeelding is opgeslagen en welke alt tag eraan verbonden is. Dit is de alternatieve tekst die je ziet als je met de cursor op de afbeelding staat. Wil je dat zoekmachines weten waar jouw afbeelding over gaat? Zorg er dan voor dat het plaatje een naam heeft die past bij het onderwerp.

Metadata aan HTML-codes van de pagina toevoegen

Metatags zijn kleine stukjes tekst die de inhoud van de pagina beschrijven. Deze zie je niet, alleen in de code van de pagina. Deze meta-informatie is zichtbaar voor servers en clients en dient ter identificatie en indexering. De metatags bestaan alleen in HTML en worden meestal in het hoofd van de pagina opgenomen. Vaak zijn ze alleen zichtbaar voor zoekmachines zoals Google.

Plan van aanpak

Google Marktprognose

Hoe zijn de kaarten in uw markt geschud? Hoeveel wordt er naar uw producten gezocht? Waar liggen de kansen? Wie vormen een bedreiging? We brengen de Google markt volledig in beeld. Vrijblijvend. Een gedegen en realistische inschatting is van cruciaal belang.

Website Check

Is de markt positief? Dan is een converterende website een belangrijk startpunt voor toekomstige Google marketing activiteiten. Wij beoordelen of uw website klaar is voor de start is en een goede basis vormt voor toekomstig Google succes.

Google Kansberekening

We combineren de Google marktprognose met de verwachte website prestaties. Het resultaat is een op data gebaseerde prognose van de kansen die er voor u liggen. We schetsen welke kansen er binnen welk termijn haalbaar zijn in termen van omzet en kosten per offerte aanvraag.

Google Strijdplan

We gieten de marktkansen in een strategie en plan van aanpak. Dit plan dient als voorstel voor een pilot samenwerking van 6 maanden. Geen zorgen, behalen we de targets niet? Dan is de pilot maandelijks opzegbaar. De zorgvuldige voorbereidingen verkleinen dit scenario.

Aanvang Pilot

Enthousiast? Dan gaan we het avontuur aan en zetten alles opzij om de doelen binnen zes maanden te behalen. We zijn uiterlijk na vier weken online. We nemen onze verantwoording voor alle voorbereidingen, van het opzetten van de campagnes tot het instellen van de metingen.

Vervolgstappen

De pilot zit erop. Doelen behaald? Top! We gaan kijken waar we kunnen uitbreiden, opschalen of finetunen. We bepalen nieuwe targets aan de hand van de data die er inmiddels is. Doelen niet behaald? We beoordelen de situatie en kijken samen naar logische vervolgstappen.

Benieuwd naar jouw kansen?