Rockwise Organische CTR Verbeteren

CTR staat voor Click Through Rate en wordt ook wel doorklikratio genoemd. De CTR is het percentage van het aantal vertoningen van een webpagina dat geresulteerd heeft in een klik naar de webpagina.

Wat is een CTR?

CTR staat voor Click Through Rate en wordt ook wel doorklikratio genoemd. De CTR is het percentage van het aantal vertoningen van een webpagina dat geresulteerd heeft in een klik naar de webpagina.

Voorbeeld: Als een webpagina 100 keer vertoond wordt in de zoekresultaten van een zoekmachine en er klikken 2 mensen op de link naar de pagina, dan is de CTR 2%.

De hoogte van de CTR is afhankelijk van de plek in de zoekmachine en de aantrekkelijkheid van de paginatitel en metabeschrijving. Zogenaamde Rich Snippets dragen vaak ook bij aan het verhogen van de CTR. Een hoge CTR is gunstig, want het levert veel websitebezoekers op. Ook kan een hoge CTR leiden tot een betere positie in Google.

Hoe verbeter je de organische CTR?

Een CTR kan als volgt verbeterd worden:

  • Optimaliseer de SEO titelDit is de paginatitel die wordt weergegeven in het tabblad bovenin de browser en in zoekmachines. Hier moet het belangrijkste zoekwoord van de pagina in terugkomen.
  • Schrijf een pakkende metabeschrijvingDe metabeschrijving wordt weergegeven onder de titel en de link naar de pagina en is een korte omschrijving van de inhoud van de pagina. Je kunt deze aantrekkelijk maken door bepaald woordgebruik, zoals goedkoopste, mooiste, gratis en uniek. Ook kan het slim zijn om gebruik te maken van iconen, zoals vinkjes. Sluit de beschrijving af met een call-to-action.
  • Pas Rich Snippets toe. Dit zijn stukjes aanvullende informatie bij de organische zoekresultaten. De meest bekende zijn de reviewsterren.

SEO uitbesteden?

Zoekmachine optimalisatie. Een verzamelnaam voor alle processen die meewerken aan het organisch hoog scoren van een webpagina in zoekmachines. Door op een goede manier SEO-technieken te gebruiken is het mogelijk om meer bezoekers te verkrijgen, maar hoe werkt zo’n traject? Wij helpen graag mee.

Plan van aanpak

Google Marktprognose

Hoe zijn de kaarten in uw markt geschud? Hoeveel wordt er naar uw producten gezocht? Waar liggen de kansen? Wie vormen een bedreiging? We brengen de Google markt volledig in beeld. Vrijblijvend. Een gedegen en realistische inschatting is van cruciaal belang.

Website Check

Is de markt positief? Dan is een converterende website een belangrijk startpunt voor toekomstige Google marketing activiteiten. Wij beoordelen of uw website klaar is voor de start is en een goede basis vormt voor toekomstig Google succes.

Google Kansberekening

We combineren de Google marktprognose met de verwachte website prestaties. Het resultaat is een op data gebaseerde prognose van de kansen die er voor u liggen. We schetsen welke kansen er binnen welk termijn haalbaar zijn in termen van omzet en kosten per offerte aanvraag.

Google Strijdplan

We gieten de marktkansen in een strategie en plan van aanpak. Dit plan dient als voorstel voor een pilot samenwerking van 6 maanden. Geen zorgen, behalen we de targets niet? Dan is de pilot maandelijks opzegbaar. De zorgvuldige voorbereidingen verkleinen dit scenario.

Aanvang Pilot

Enthousiast? Dan gaan we het avontuur aan en zetten alles opzij om de doelen binnen zes maanden te behalen. We zijn uiterlijk na vier weken online. We nemen onze verantwoording voor alle voorbereidingen, van het opzetten van de campagnes tot het instellen van de metingen.

Vervolgstappen

De pilot zit erop. Doelen behaald? Top! We gaan kijken waar we kunnen uitbreiden, opschalen of finetunen. We bepalen nieuwe targets aan de hand van de data die er inmiddels is. Doelen niet behaald? We beoordelen de situatie en kijken samen naar logische vervolgstappen.

Benieuwd naar jouw kansen?