Rockwise Wat zijn interne links?

Interne links zijn links op een pagina van een website die verwijzen naar een andere pagina op dezelfde website.

Wat zijn interne links?

Interne links zijn links op een pagina van een website die verwijzen naar een andere pagina op dezelfde website. Ze kunnen geplaatst worden in het navigatiemenu, in de bodytekst of in de footer van een website. In de bodytekst zijn ze vaak onderstreept ter herkenning.

Waarom zijn interne links belangrijk?

Met een goede interne linkstructuur ontstaat een gebruiksvriendelijke website en kunnen zoekmachines de website beter begrijpen. Door interne links wordt het voor bezoekers gemakkelijker om binnen de website te navigeren. Dit kan ervoor zorgen dat ze langer op de site blijven. Pagina’s kunnen bovendien beter gecrawld worden. Hierdoor worden nieuwe pagina’s sneller gevonden en geïndexeerd door zoekmachines.

Hoe gebruik je interne links op een juiste manier?

Voor een goede interne linkstructuur kun je het volgende doen:

  • Link naar maximaal 2-5 andere pagina’s op je site. Teveel links maakt de content onoverzichtelijk en kan ertoe leiden dan Google afhaakt.
  • Zorg dat de linktekst relevant is en zoveel mogelijk beschrijvend. Dus gebruik zo min mogelijk “klik hier” of “lees meer”. Dit sluit namelijk niet aan bij het onderwerp van de pagina waar je naar toe linkt.
  • Verwijs naar andere relevante pagina’s. Dus naar pagina’s waarvan de content aansluit met de content van de pagina waar vanaf verwezen wordt.
  • Check met regelmaat op broken links. Als een link niet meer werkt, krijg je een ‘404-error’. Dit is nadelig voor SEO. Deze broken links kun je opsporen met de Online Broken Link Checker.

SEO uitbesteden?

Zoekmachine optimalisatie. Een verzamelnaam voor alle processen die meewerken aan het organisch hoog scoren van een webpagina in zoekmachines. Door op een goede manier SEO-technieken te gebruiken is het mogelijk om meer bezoekers te verkrijgen, maar hoe werkt zo’n traject? Wij helpen graag mee.

Plan van aanpak

Google Marktprognose

Hoe zijn de kaarten in uw markt geschud? Hoeveel wordt er naar uw producten gezocht? Waar liggen de kansen? Wie vormen een bedreiging? We brengen de Google markt volledig in beeld. Vrijblijvend. Een gedegen en realistische inschatting is van cruciaal belang.

Website Check

Is de markt positief? Dan is een converterende website een belangrijk startpunt voor toekomstige Google marketing activiteiten. Wij beoordelen of uw website klaar is voor de start is en een goede basis vormt voor toekomstig Google succes.

Google Kansberekening

We combineren de Google marktprognose met de verwachte website prestaties. Het resultaat is een op data gebaseerde prognose van de kansen die er voor u liggen. We schetsen welke kansen er binnen welk termijn haalbaar zijn in termen van omzet en kosten per offerte aanvraag.

Google Strijdplan

We gieten de marktkansen in een strategie en plan van aanpak. Dit plan dient als voorstel voor een pilot samenwerking van 6 maanden. Geen zorgen, behalen we de targets niet? Dan is de pilot maandelijks opzegbaar. De zorgvuldige voorbereidingen verkleinen dit scenario.

Aanvang Pilot

Enthousiast? Dan gaan we het avontuur aan en zetten alles opzij om de doelen binnen zes maanden te behalen. We zijn uiterlijk na vier weken online. We nemen onze verantwoording voor alle voorbereidingen, van het opzetten van de campagnes tot het instellen van de metingen.

Vervolgstappen

De pilot zit erop. Doelen behaald? Top! We gaan kijken waar we kunnen uitbreiden, opschalen of finetunen. We bepalen nieuwe targets aan de hand van de data die er inmiddels is. Doelen niet behaald? We beoordelen de situatie en kijken samen naar logische vervolgstappen.

Benieuwd naar jouw kansen?