Tips om je korting in Google Shopping zichtbaar te maken
- Ben jij de Kruidvat en geef jij altijd korting? Dan is korting geen korting meer. Dan is dat gewoon je reguliere prijs. Dat vind ik, dat vind jij en dat vindt Google.
- De reguliere prijs moet zijn gezicht laten zien* gedurende 30 dagen in de afgelopen 200 dagen. Voorwaarde van Google!
- Opruiming? Niet langer dan 30 dagen, gaat Google niet mee akkoord.
- En geen flauwekul. De *korting* moet volgens de richtlijnen van Google meer zijn dan 5% zijn, maar minder dan 90%. Want laten we eerlijk zijn, een *90% korting* roept vragen op.
Google kijkt kritisch naar jouw korting beleid bij het bepalen van de resultaten in Google Shopping
Google kijkt bij het serveren van advertenties in Google Shopping kritisch naar hoe webwinkels omgaan met kortingen, om te voorkomen dat er misleidende trucs plaatsvinden. Zorg ervoor dat je bovenstaande punten tot je neemt zodat je tijdens de feestmaanden met o.a. Black Friday dit jaar écht gaat profiteren. De afprijzingen en uitverkoop labels zijn eyecatchers en zullen zorgen voor een aanzienlijk hogere CTR.
Hulp nodig?
Heb je hulp nodig bij jouw Google ads campagnes? Wij kijken graag vrijblijvend met je mee om te zien waar jouw grote verbeterpunten liggen. Neem contact met ons op en wij zullen een vrijblijvende kennismaking met je inplannen.