Wordt je korting of uitverkoop niet getoond in Google Shopping? 5x hoe!

  • 15 augustus 2023
  • 2 min.
  • Insights

Heb je ooit het gevoel gehad dat je mooie kortingen in je webshop hebt doorgevoerd, maar je deze niet terugziet in de Google Shopping resultaten? Geen paniek, je bent niet de enige!

Korting in Google Shopping door de juist feed opmaak

Jouw afprijzingen worden niet getoond in Google shopping als de kortingen niet juist in de feed zijn opgenomen. Het belangrijkste is dat de standaard prijs van het product EN de uitverkoopprijs zijn opgenomen in de feed.

Maar dan ben je er nog niet.

Inhoudsopgave

Tips om je korting in Google Shopping zichtbaar te maken

  • Ben jij de Kruidvat en geef jij altijd korting? Dan is korting geen korting meer. Dan is dat gewoon je reguliere prijs. Dat vind ik, dat vind jij en dat vindt Google.
  • De reguliere prijs moet zijn gezicht laten zien* gedurende 30 dagen in de afgelopen 200 dagen. Voorwaarde van Google!
  • Opruiming? Niet langer dan 30 dagen, gaat Google niet mee akkoord.
  • En geen flauwekul. De *korting* moet volgens de richtlijnen van Google meer zijn dan 5% zijn, maar minder dan 90%. Want laten we eerlijk zijn, een *90% korting* roept vragen op.

Google kijkt kritisch naar jouw korting beleid bij het bepalen van de resultaten in Google Shopping

Google kijkt bij het serveren van advertenties in Google Shopping kritisch naar hoe webwinkels omgaan met kortingen, om te voorkomen dat er misleidende trucs plaatsvinden. Zorg ervoor dat je bovenstaande punten tot je neemt zodat je tijdens de feestmaanden met o.a. Black Friday dit jaar écht gaat profiteren. De afprijzingen en uitverkoop labels zijn eyecatchers en zullen zorgen voor een aanzienlijk hogere CTR.

Hulp nodig?

Heb je hulp nodig bij jouw Google ads campagnes? Wij kijken graag vrijblijvend met je mee om te zien waar jouw grote verbeterpunten liggen. Neem contact met ons op en wij zullen een vrijblijvende kennismaking met je inplannen.

Waarom is het tonen van kortingen zo belangrijk in Google shopping?

In de spannende wereld van e-commerce is zichtbaarheid alles, en als je een slimme ondernemer bent, dan weet je dat het benutten van afgeprijsde producten in Google Shopping de sleutel is tot het ontgrendelen van een enorme potentie.

Afgeprijsde producten in Google Shopping spreekt aan

We hebben allemaal een innerlijke magneet die onmiddellijk getrokken wordt door het woord “korting”. Door je afgeprijsde producten prominent weer te geven in Google Shopping, creëer je een aantrekkingskracht op potentiële kopers. Het tonen van afgeprijsde producten in Google Shopping zorgt voor een flinke opwaartse kracht in je CTR. Als je producten toont met duidelijke kortingen, bouw je vertrouwen op met je publiek. Het laat zien dat je eerlijk en transparant bent over je aanbiedingen. Klanten willen snel en gemakkelijk de beste deals vinden.

Google’s algoritmen houden van heldere en gestructureerde gegevens. Door de kortingen in je feed op te nemen, help je Google om je producten in relevante zoekopdrachten te plaatsen en je zichtbaarheid te vergroten.

Hulp nodig bij jouw Google Shopping campagnes?

Heb je hulp nodig bij jouw Google ads campagnes? Wij kijken graag vrijblijvend met je mee om te zien waar jouw grote verbeterpunten liggen. Neem contact met ons op en wij zullen een vrijblijvende kennismaking met je inplannen.

Blijf op de hoogte

hello@rockwise.nl