Hoe wij de verkoop van een product verviervoudigden met Google ads
Wij werken graag met grotere budgetten, omdat we daar de grootste impact kunnen maken. Bovendien is de relatie tussen de beheerfee en het advertentiebudget dan altijd gezonder. We besloten dit jaar om enkel nog nieuwe klanten te bedienen die minimaal €3.000 aan advertentiebudget per maand besteden, om bovengenoemde redenen. Idealiter zien we ook groeikansen op korte termijn. Dit betekent dat we veel winkansen zien na het uitvoeren van de audit én dat er nog veel marktaandeel te winnen valt.
Om een klant met een beperkt maandelijks budget te laten groeien, kun je meerdere strategieën overwegen. Een keuze die je bijvoorbeeld zult moeten maken, is op welk deel van het productaanbod je dit budget inzet — of misschien juist op het volledige aanbod.
Het nadeel van een beperkt budget toepassen op een groot assortiment, is dat je het risico loopt dat niet alle producten individueel goed getest kunnen worden. Mogelijke winnende producten ontdek je niet, omdat ze simpelweg de kans niet krijgen. In dergelijke gevallen kiezen wij ervoor om gegroepeerd diverse producten of categorieën stapsgewijs te testen. Hoe je tot bepaalde groepen komt, kan op verschillende manieren: bijvoorbeeld omdat deze al als winnend product bestempeld kunnen worden, of omdat er andere voordelen zijn om deze voorrang te geven (zoals een sterke propositie in de markt of een interessante winstmarge).
Voor een klant met een beperkt maandbudget vonden wij dit jaar een winnend product. Het duurde even, maar uiteindelijk vonden we een product dat uitstekend begon te renderen. Hier hebben we vervolgens een eigen budget aan toegekend, waarna we op zoek gingen naar het volgende. Ondertussen was de omzet vanuit het maandelijks vastgestelde budget verviervoudigd.
Heb jij het idee dat je tegen een bepaalde lat aanloopt? Bovenstaande strategie kan je helpen. Meer info? Neem contact met ons op — wij staan klaar voor je.