Welke soorten verloren vertoningspercentages zijn er?
We kunnen onderscheid maken tussen verloren vertoningspercentages door budget en/of positie. Beiden hebben een andere betekenis. Ik vertel er hieronder meer over.
Verloren vertoningspercentage door budget
Dit percentage geeft aan hoeveel van de tijd jouw advertenties niet zijn weergeven vanwege een ontoereikend budget. Ook hierbij wordt weer onderscheid gemaakt tussen de statistieken “Verloren VP voor Zoeken (budget)” en “Verloren VP voor Display (budget)”.
Dit percentage kun je eenvoudig wegwerken door het dagbudget van jouw campagne te verhogen. Laat je momenteel 60% liggen vanwege je beperkte dagbudget, dan is het aan te raden om deze met minimaal 60% te verhogen. Op deze manier kun je een hoop extra klikken en vertoningen binnenslepen gedurende de hele dag, die uiteindelijk weer resulteren in extra omzet en leads. Een aanrader als je nog verder wil groeien met je campagnes.
Verloren vertoningspercentage door positie
Dit percentage geeft aan hoeveel van de tijd jouw advertenties niet zijn weergeven vanwege een slechte/lage advertentie-rangschikking. Ook hierbij wordt weer onderscheid gemaakt tussen de statistieken ‘’Verloren VP voor Zoeken (positie)’’ en “Verloren VP voor Display (positie)”.
Dit percentage kun je eenvoudig wegwerken door de biedstrategie van jouw campagne te versoepelen. Laat je momenteel 60% liggen vanwege je posities, dan kun je overwegen (als dit uit kan) om je klikprijs te verhogen of je ROAS/CPA te versoepelen. Hierdoor kun je een hoop extra klikken en vertoningen binnenslepen, doordat je vaker bovenaan de zoekresultaten zichtbaar bent. Dit zal ook resulteren in extra leads en omzet.