Verhoog je toekomstige Google Ads omzet

Met maar liefst 63.000 zoekopdrachten per seconde, is Google de plek om het te doen. Een aantal feiten:

  • Google heeft wereldwijd 90,46% van het marktaandeel van zoekmachines.
  • 15% van alle zoekopdrachten is nog nooit eerder op Google doorzocht.
  • Google heeft een marktwaarde van $ 739 miljard.
  • Een gemiddelde persoon voert elke dag 3-4 zoekopdrachten uit.

Google Ads Trends

    1. Slim bieden 
    2. Google Discovery
    3. Tekstadvertentie met afbeelding
    4. Google Lens
    5. Voice Search

Google is voortdurend bezig met het uitbreiden en upgraden van zijn enorme pakket aan producten, waardoor het voor de gemiddelde adverteerder moeilijk is om bij te houden welke functies er beschikbaar zijn. Speciaal voor jou hebben we de zes grootste Google Ads-trends van dit moment opgesomd die jou kunnen helpen bij het plannen van de juiste marketingcampagnes voor dit jaar.

Google Ads omzet verhogen met deze 5 trends

Google Ads Trend nr. 1: Slim bieden met Google Ads

Google heeft de afgelopen jaren fors geïnvesteerd in kunstmatige intelligentie (AI) en Smart Bidding is een van de vele uitkomsten van die investering.

De definitie van Google is:

Slim bieden is een manier van geautomatiseerd bieden waarbij met behulp van de machine learning technieken wordt aangestuurd op het verhogen van het aantal conversies of de conversiewaarde in het Google Ads account.

Simpel gezegd, het neemt het giswerk weg bij het bieden op Google Ads. Het AI-systeem van Google gebruikt machine learning om automatisch te optimaliseren voor conversies in elke veiling. Jij vertelt Google wat je advertentiedoel is en Slim Bieden zoekt uit hoe je dit binnen jouw budget kunt realiseren.

Slim bieden werkt voor een aantal doelen, waaronder:

      • Doel-CPA: genereer nieuwe leads en klanten tegen de door jou gewenste kosten per acquisitie.
      • Doel-ROAS: behaal het beste rendement op je investering (ROI) op je uitgaven.
      • Maximaliseer conversies: verhoog je conversieratio.

Met Slim Bieden kun je veel verschillende signalen gebruiken voor je bodoptimalisatie, waarvan sommige uniek zijn voor het systeem en niet beschikbaar zijn bij handmatig bieden. Hier zijn slechts enkele van de signalen waaruit je kunt kiezen:

      • Locatie-intentie: waar een gebruiker naartoe wil versus zijn fysieke locatie. Bijvoorbeeld als iemand onderzoek doet naar reizen.
      • Weekdag en tijd van de dag: lokale bedrijven kunnen zich op bepaalde tijden op klanten richten met relevante informatie of aanbiedingen.
      • Remarketinglijst: advertenties kunnen worden geoptimaliseerd op basis van wanneer gebruikers voor het laatst interactie hebben gehad met producten en wat die interacties waren.
      • Advertentiekenmerken: als je meerdere versies van een advertentie hebt, kan Google bieden op de versies die de meeste kans op conversie opleveren.
      • Interface taal: biedingen kunnen worden aangepast aan de taal waarin een gebruiker zoekt.

Met machine learning kan Slim Bieden meerdere signalen tegelijk beheren om biedingen af ​​te stemmen op de context van elke gebruiker. Dus als de kans groter is dat een gebruiker op jouw advertentie klikt terwijl ze in de bus op weg naar huis van het werk zijn, kan Google je biedingen voor mobiele advertenties tussen 17:00 en 18:00 uur verhogen. Op doordeweekse dagen.

Google Ads Trend 2: Google advertenties in Google Discovery

Google heeft eind 2018 Google Discover, de gepersonaliseerde mobiele nieuwsfeed, geïntroduceerd. Het doel van Google Discover is om gebruikers relevante inhoud te laten zien, die past bij hun interesses.

 

De inhoud van Google Discover is gerangschikt op basis van de interesses van een gebruiker. Hierbij kun je denken aan video’s, recepten, nieuwsartikelen en blogposts. Omdat de focus van de inhoud op relevantie ligt, krijg je niet altijd de nieuwste inhoud, maar wel de meest relevante inhoud op basis van je interesses.

Google Discover is beschikbaar via de mobiele Google-app en door naar Google.com te gaan in een mobiele browser. Gebruikers kunnen bepalen wat er in de feed wordt weergegeven, wat leidt tot een persoonlijkere ervaring.

Google Advertenties visueel aantrekkelijk

Net als bij display-advertenties of YouTube-advertenties, moeten discovery-advertenties visueel aantrekkelijk en mobielvriendelijk zijn, zodat ze passen in de stijl van het platform waarop ze worden weergegeven.

Google Ads Trend 3: Google advertenties met afbeelding

In de zomer van 2019 lanceerde Google de bètaversie van Gallery Ads. Net als bij carrouseladvertenties op Facebook, bevatten de tekstadvertenties in Google afbeeldingen waar mobiele gebruikers doorheen kunnen scrollen om meer visuele informatie over een merk, product of dienst te krijgen.

Afbeelding in tekstadvertenties werken volgens Google:

Advertenties met afbeeldingen werken: uit eerdere rapporten is gebleken dat advertenties met afbeelding, tot 25% meer interacties teweegbrengen. Galerij advertenties worden bovenaan de mobiele zoekresultaten weergegeven en bevatten vier tot acht afbeeldingen. Elke afbeelding heeft zijn eigen tekst, samen met een statische kop en URL. Adverteerders betalen wanneer een gebruiker op een afbeelding klikt of veegt.

Google tekstadvertentie met afbeelding

Nu Google steeds meer afstapt van zoekadvertenties met alleen tekst, krijgen adverteerders meer mogelijkheden om hun producten en services te presenteren op een manier die het meest logisch is voor hun bedrijf – en voor hun klanten.

Googlee Ads Trend 4: Google Ads campagnes met Google Lens

Google Lens is een visuele zoekmachine van Google, die objecten en oriëntatiepunten herkent via een app. Het is ook geïntegreerd met Google Foto’s en, op sommige Android-telefoons, met Google Assistent en de Google-app. Dit is wat je kunt doen wanneer je een foto maakt van de volgende items:

      • Kleding en huishoudelijke artikelen: vind vergelijkbare producten en waar je deze kunt kopen.
      • Streepjescodes: gebruik een streepjescode om informatie over een product te vinden, bijvoorbeeld waar u het kunt kopen.
      • Visitekaartje: bewaar het telefoonnummer of adres van een contactpersoon.
      • Boek: krijg een samenvatting en lees recensies.
      • Evenementen flyer of billboard: voeg het evenement toe aan je agenda.
      • Oriëntatiepunt of gebouw: bekijk historische feiten, openingstijden en meer.
      • Schilderen in een museum: lees over de kunstenaar en leer meer.
      • Plant of dier: leer over soorten en rassen.

Momenteel zie je nog geen advertenties in de resultaten van Google Lens, maar Google doet een aantal zeer interessante pilots met geïntegreerde advertentiecampagnes. Hier volgen twee spraakmakende gevallen:

Casestudy: Google Lens en ‘Stranger Things’

Om seizoen drie van Stranger Things te promoten, werkte Netflix samen met Google Lens om een ​​unieke augmented reality (AR) -ervaring te bieden.

Een dag lang konden mensen die een geprinte editie van The New York Times kochten, Google Lens gebruiken om alvast kennis te maken met het nieuwe seizoen! De AR-ervaring omvatte commercials voor het nieuwe seizoen en een teaser. Het was een eerste gave case study voor hetgeen er mogelijk is voor bedrijven die verder denken dan traditionele advertenties.

 

Trend 5: Google Ads en Voice Search

Nu steeds meer mensen slimme luidsprekers kopen, zal zoeken op tekstbasis blijven afnemen. Dat zal adverteerders grote problemen opleveren.

In 2022 zal:

      • 55% van alle huishoudens een slimme luidspreker hebben
      • 72% van de mensen met spraakgestuurde luidsprekers zullen hun apparaten gebruiken als onderdeel van hun dagelijkse routine
      • Voice shopping zal naar verwachting stijgen tot $ 40 miljard in 2022, tegen $ 2 miljard nu
      • 2 op de 5 volwassenen gebruiken eenmaal per dag gesproken zoekopdrachten

Google test al met advertenties op Google Home. Naarmate gebruikers afstand nemen van op tekst gebaseerde zoekopdrachten, zal de techgigant zeker manieren vinden om geld te verdienen met gesproken zoekopdrachten. Tot die tijd is het zinvol om in te spelen op de veranderde zoekwoord combinaties. De verschillen tussen hoe zoekopdrachten worden ‘uitgesproken’ in plaats van getypt.

Blijf op de hoogte

hello@rockwise.nl