Dynamische Remarketing campagne opzetten Google Ads

Wil je bezoekers die interesse hebben getoond in een specifiek product op je website, terughalen? Met het doel om deze bezoeker alsnog over de streep te trekken? In dat geval bieden dynamische Google Ads remarketing campagnes uitkomst.

Dynamische Remarketing Campagne opzetten

Wat is een dynamische remarketing campagne? Bij een dynamische remarketing campagne in Google Ads probeer je een voormalig website bezoeker terug te halen naar je website of winkelmand door het exacte product waarin de bezoeker interesse heeft getoond, te tonen op websites van derden.

Voorbeeld Dynamische Remarketing advertentie Google

Heb je een webshop waarin je Nike voetbalschoenen verkoopt? En heeft een websitebezoeker de afgelopen week een bepaalde Nike voetbalschoen bekeken, toegevoegd aan de winkelmand, maar niet afgerekend? Dan is de kans groot dat de klant gestoord is tijdens zijn transactieproces. Veelal externe ruis, waardoor besloten is de transactie voor deze specifieke schoen op een later moment te voltooien. Maar hoe loyaal is een websitebezoeker tegenwoordig? Hoe zeker weet je dat deze potentiële klant de komende week bij jou terug komt in plaats van dat het opnieuw via Google op zoek gaat naar dit product en de transactie bij een collega webshop voltooid?

Winkelmandverlaters terughalen via Google Ads

Neem het zekere voor het onzekere en zet een dynamische remarketing campagne in om de potentiële klant te blijven herinneren aan zijn onvoltooide transactie en creëer het verlangen om als nog de aankoop te doen.

Hoe dynamische Remarketing campagne aanmaken in Google Ads?

  1. Ga naar het campagne overzicht in jouw Google Ads account en kies voor (+) nieuwe campagne.
  2. Kies vervolges voor Sales campagne
  3. Kies voor Display campagne
  4. Kies standaard Display Campagne
  5. Voer de url van je website in
  6. Geef de Dynamische remarketing campagne een naam
  7. Kies je geografische doelgroep
  8. Kies voor ‘aansturen op conversies’
  9. Kies voor de biedstrategie: automatisch conversies maximaliseren
  10. Stel je dagbudget in
  11. Kies aanvullende instellingen
  12. Dynamische advertenties
  13. Selecteer de feed uit je Merchant Center
  14. Kies een doelgroep. Kies onder browser: “alle websitebezoekers”
  15. Maak 1x een algemene display set met advertenties aan

Dynamische Remarketing campagne opzetten Google Ads

Wil je zelf je dynamische remarketing campagnes opzetten, maar kom je er niet uit? Schroom niet, wij helpen je graag verder.

Blijf op de hoogte

welkom@rockwise.nl