Crossmediale campagnes meetbaar maken
Traditionele offline flyer- campagnes worden vaak meetbaar gemaakt door het weggeven van een kortings- couponcode waarvan je alleen in het bezit kunt komen via een dergelijke flyer. Dit is een eenvoudig voorbeeld hoe je op creatieve wijze grip kunt krijgen op het rendement op bepaalde crossmediale marketingcampagne. Google Ads biedt ook mogelijkheden om te zien hoeveel offline rendement je Google Ads campagnes hebben geleverd. Zo kun je fysieke winkelbezoekers meten die kennis hebben gemaakt met je winkel via een advertentie in Google.
Hoeveel is een offline winkelbezoeker je waard?
Wanneer en hoe kom ik in aanmerking voor het tracken van fysieke winkelbezoekers in mijn Google Ads account?
Vereisten voor het bijhouden van conversies via winkelbezoeken
Conversies via winkelbezoeken zijn beschikbaar voor een beperkt aantal Google-adverteerders. Om conversies via winkelbezoeken te kunnen meten, hebt u verschillende vereisten nodig … en hier zijn ze!
- Je beschikt over meerdere fysieke winkellocaties
- Je Ads account ontvangt duizenden advertentieklikken en zichtbare vertoningen
- Je Google Mijn Bedrijf-account is gekoppeld aan je Google Ads-account
- Alle winkellocaties hebben een Google Mijn Bedrijf-account
- Ten minste 90% van de gekoppelde locaties is geverifieerd in Google Mijn Bedrijf
- De locatie-extensies zijn actief in je Ads account.
Hoe meet Google Ads de winkelbezoeken?
Google gebruikt de volgende technologie om winkelbezoeken te meten.
- Google Earth en Google Maps Street View-gegevens.
- Wi-Fi-signaal in winkels
- GPS-locatiesignalen
- Google-querygegevens
Uitdagingen op Google Ads gebied? We genereren vraag en zorgen voor een consistente omzet waarmee u uw bedrijf kunt laten groeien. Neem contact met ons op om erachter te komen hoe we u vandaag kunnen helpen!