Google Ads Conversies Maximaliseren

Google weet enorm veel over onze potentiële klanten die zich via de zoekmachines aan het oriënteren zijn. Bij Google Ads kun je profiteren van deze kennis door gebruik te maken van zogenaamde smart bidding technieken.

In dit artikel behandelen we de biedstrategie conversies maximaliseren.

Google Ads Conversies Maximaliseren

Bij de biedstrategie Conversies Maximaliseren stuur je aan op zoveel mogelijk conversies. In kwantiteit. Met behulp van de Machine Learning technieken helpt Google bij het behalen van zo veel mogelijk conversies binnen een bepaald dagbudget. Conversies kunnen hierbij zijn:

  • Offerte aanvragen
  • Orders
  • PDF Downloads
  • Contactaanvragen
  • Tekefoongesprekken

Afhankelijk van hetgeen als conversiedoel is ingesteld in het account. Indien er wordt aangestuurd op orders wordt er bij deze biedstrategie dus voornamelijk ingezet op het maximaal aantal orders. Er wordt hierbij geen rekening gehouden met de orderwaardes en dus omzetten.

Conversies Maximaliseren Google Ads instellen

Wil jij de biedstrategie conversies maximaliseren hanteren? Via onderstaande stappen kun je de biedstrategie conversies maximaliseren instellen:

  1. Ga naar de gewenste campagne
  2. Ga naar de instellingen in deze campagne
  3. Ga naar bieden
  4. Wijzig de biedstrategie
  5. Kies voor de biedstrategie DOEL- ROAS
  6. Stel de gewenste ROAS in

Heb je de biedstrategie klikken maximaliseren ingezet en heeft dit niet het gewenst effect? Wij kijken graag met jou mee.

Blijf op de hoogte

welkom@rockwise.nl