Conversiewaarde maximaliseren Google Ads
De Google Ads biedstrategie conversiewaarde maximaliseren wordt wel eens verward met de biedstrategie conversies maximaliseren. In dit artikel behandelen we de biedstrategie conversiewaarde maximaliseren waarbij puur wordt aangestuurd op omzet. Er wordt dus aangestuurd op zoveel mogelijk omzet uit een vooraf ingesteld maand/ dagbudget.
Bij conversies maximaliseren wordt niet aangestuurd op omzet, maar op aantallen conversies. Naast orders wordt er dus ook aangestuurd op andere ingestelde conversiedoelen, zoals offerte formulieren, PDF downloads.
Conversiewaarde maximaliseren in nieuw Google Ads account
In tegenstelling tot enkele andere biedstratgieën, zoals doel- CPA en doel- ROAS, kan de biedstrategie conversiewaarde maximaliseren gebruikt worden bij een nieuw account, waarin nog geen data is gegenereerd. Google gaat dus aan de hand van data buiten het Ads account om, op zoek naar interessante gebruikers en profielen.
Op basis van 70 miljoen signalen gaat Google inschatten welke gebruikers het meest relevant zijn en bij welke gebruikers de kans op een aankoop het grootst is. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn omdat een bepaalde gebruiker opvallend veel online transacties pleegt, maar ook interesse heeft getoond in het product waarvoor geadverteerd wordt.
Conversiewaarde maximaliseren Google Ads instellen
Zodra je een nieuwe campagne aanmaakt kun je bij de instellingen een biedstrategie kiezen. Door de volgende stappen te volgen kan de biedstrategie conversiewaarde maximaliseren worden ingesteld:
- Ga naar de gewenste campagne
- Ga naar de instellingen in deze campagne
- Ga naar bieden
- Wijzig de biedstrategie
- Kies voor de biedstrategie conversiewaarde maximaliseren
- Stel je gewenste ROAS in die je minimaal wilt behalen