Google Ads Doelvertoningspercentage biedstrategie

Google weet enorm veel over onze potentiële klanten die zich via de zoekmachines aan het oriënteren zijn. Bij Google Ads kun je profiteren van deze kennis door gebruik te maken van zogenaamde smart bidding technieken.

In dit artikel behandelen we de biedstrategie Doelvertoningspercentage.

Doelvertoningspercentage Google Ads

Bij de biedstrategie doelvertoningspercentage stuur je aan op PR. Topvertoningen. Bij deze strategie zeg je eigenlijk tegen Google: Help mij om altijd met een bepaalde advertentie, voor een bepaalde zoekopdracht een zo groot vertoningsaandeel te krijgen.

Waarom Doelvertoningspercentage Google Ads inzetten?

Er zijn verschillende redenen om te kiezen voor de biedstrategie doelvertoningspercentage. Eén van die redenen die we vaak horen is het creëeren van een zo groot mogelijk vertoningsaandeel in een branding campagne.

Vertoningsaandeel Branding campagne Google Ads

Het komt wel eens voor dat concurrenten besluiten om te gaan adverteren op jouw merknaam. Niet de meest chique manier van adverteren, maar het gebeurt helaas veel. Wil je er zeker van zijn dat (potentiële) bij jouw website uitkomen wanneer jouw bedrijfsnaam wordt gebruikt? Oftewel, wil je altijd voor jouw bedrijfsnaam op positie 1 ranken? Dan biedt de biedstrategie doelvertoningspercentage een prima uitkomst. Indien je aangeeft dat je 100% vertoningsaandeel wilt voor de zoekopdrachten, gerelateerd tot jouw bedrijfsnaam? Dan zal Google hiervoor zorgen.

Nieuwe speler uit de markt concurreren met Google Ads

Meldt zich een nieuwe speler in jouw markt? Vormt deze speler een bedreiging? Ben je bang dat deze nieuwe speler markt gaat veroveren? Dan kun je ervoor kiezen om de biedingen in de markt op te voeren. Je kunt ervoor kiezen om altijd op positie één te ranken voor de meest interessante zoekwoorden.

Door in de betreffende campagnes te kiezen voor de biedstrategie “doelvertoningspercentage = 100%” zul je voorkomen, dat de concurrent meedingt om deze topposities. Hou hierbij in je achterhoofd dat de campagnes op de korte termijn minder rendabel kunnen zijn, omdat dit betekent dat er te hoge klikprijzen worden gehanteerd. Het voordeel is dat je op de lange termijn kunt voorkomen dat nieuwe spelers er met jouw marktpotentieel vandoor gaan.

Doelvertoningspercentage Google Ads instellen

Zodra je een nieuwe campagne aanmaakt kun je bij de instellingen een biedstrategie kiezen. Door de volgende stappen te volgen kan de biedstrategie doelvertoningspercentage worden ingesteld:

  1. Ga naar de gewenste campagne
  2. Ga naar de instellingen in deze campagne
  3. Ga naar bieden
  4. Wijzig de biedstrategie
  5. Kies voor de biedstrategie doelvertoningspercentage
  6. Stel je gewenste vertoningsaandeel in en bepaal de maximale klikprijs die je hiervoor wilt betalen

Blijf op de hoogte

welkom@rockwise.nl