Google Ads Planner

Ben je van plan om te gaan adverteren in Google? Wil je erachter komen of adverteren winstgevend kan zijn voor jouw onderneming?

Een gedegen onderzoek is het halve werk. Om achteraf teleurstelling te voorkomen is het belangrijk kansen in de markt zorgvuldig in te schatten. De Google Ads planner geeft duidelijke inzichten en helpt bij formuleren van concrete doelstellingen en verwachtingen.

Gebruik de Google Ads zoekwoord planner

Om de Google markt te onderzoeken en antwoord te krijgen op je vragen, kun je gebruik maken van de Google Ads zoekwoordplanner. Allereerst kun je aan de hand van jouw assortiment op zoek gaan naar de variatie zoekwoorden die gebruikt worden in jouw markt. Hiernaast is het fijn om te weten hoe frequent er naar bepaalde zoekwoorden wordt gezocht.

Hoe en hoe vaak wordt er gezocht in Google?

Stel ik heb een webshop en ik verkoop Oosterse vloerkleden. Dan kan ik in de Google Ads planner een “oosters vloerkleed” invoeren. Vervolgens geeft Google inzicht in de markt. In dit voorbeeld geeft Google aan dat er meer dan 3500 verschillende, relevante, zoekwoorden worden gebruikt en dat deze zoekopdrachten, maandelijks, tussen de 70.000 en 140.000 keer gebruikt worden. De mate van concurrentie is hoog.

Hoe wordt er gezocht op Google?

Met behulp van de zoekwoordplanner krijgen we netjes voorgeschoteld welke zoekwoorden er in deze markt gebruikt worden. Doordat Google naast zoekwoord- idee├źn ook kan inschatten welke klikprijzen er in een markt gemoeid zijn, kunnen we aan de hand van de opgesteld lijst met zoekwoorden ook concrete doelstellingen bepalen.

Is er markt?

Geeft de Google Ads planner aan dat er voldoende relevant zoekvolume is in jouw markt? In zowel de ori├źntatiefase als de aankoopfase? Top! Dan is de kans groot dat een zorgvuldig opgezet Google Ads account, met een duidelijk plan, vruchten kan afwerpen. Wat is jouw definitie van succes? Wat zijn uw Google Ads doelen? Wij helpen graag mee bij het realiseren van jouw doelen.

Blijf op de hoogte

welkom@rockwise.nl