Steeds meer, in toenemende mate.
Heb je ze al voorbij zien komen?
Niet langer kun je in je Google Ads account aanvinken welke aanbevelingen je automatisch wilt laten toepassen. Misschien heb jij de optie nog wel, maar de komende weken zal deze functionaliteit verdwijnen. Ook uit jouw account. Het algoritme van Google zal voor je bepalen welke aanbevelingen wel/niet automatisch toegepast worden. En let op: Lang niet alle data driven gebaseerde aanbevelingen pakken in de praktijk goed uit. Om je Google Ads targets te behalen blijft je gezonde verstand en je creativiteit van groot belang.
In het verleden had je in je Google Ads account zelf voor het zeggen welke aanbevelingen wel/ niet automatisch toegepast mochten worden. De komende weken krijg je hier dus steeds minder grip op. Sterker nog, als je in je wijzigingsgeschiedenis kijkt, dan is de kans groot dat er al aanpassingen automatisch ongevraagd zijn doorgevoerd. Wil je grip behouden en zelf bepalen welke aanbevelingen wel of niet automatisch toegepast mogen worden? Dan is het het Auto Apply Recommendations Control Center je enige uitweg.
Wat is het Auto Apply Recommendations Control Center?
Het nieuwe controlecentrum voor automatisch toepassen van aanbevelingen (AAR) van Google is een nieuwe, externe omgeving, waarin je je automatische aanbevelingen kunt beheren. Wanneer je grip wilt houden op hetgeen er aan aanbevelingen wordt doorgevoerd, is het Auto Apply Recommendations Control Center de enige tool die je hierbij kan helpen. Het centrum biedt een fraai overzicht voor het geval je veel verschillende accounts beheert.
We kijken graag met je mee!
Worden er in jouw Ads account al aanpassingen automatisch doorgevoerd waar jij geen weet van hebt en niet om hebt gevraagd? Wij kijken graag mee. Neem voor vragen contact op met één van onze Google Ads specialisten.