Microsoft Ads klopt op de deur

In de wereld van de zoekmachines is Google sinds 2000 de absolute marktleider. Echter, veel ondernemers vergeten dat niet iedere gebruiker via Google zoekt. Alternatieve zoekmachines worden dan wel minder gebruikt door potentiële klanten, maar doordat er minder concurrerende bedrijven actief zijn, liggen er nog steeds ontzettend veel kansen. In Nederland is het zo dat bijna één op de tien online zoekopdrachten via Bing of Yahoo! wordt uitgevoerd. Microsoft Advertising maakt het mogelijk om te adverteren op de zoekresultatenpagina’s van Bing en Yahoo!. Ben jij goed vindbaar via Google? Mooi! Maar de kans is groot dat je 10% van je doelgroep nog niet bereikt. Maak naast Google Ads gebruik van Microsoft Advertising om je SEA-strategie te optimaliseren.

Voordelen Microsoft Ads?

  1. Weinig Concurrenten
  2. Lagere CPC’s
  3. Bing is dé zoekmachine van Windows
  4. Google Ads is makkelijk over te zetten
  5. Linkedin Targeting

Benieuwd wat Microsoft Ads jou kan brengen?

Wil je een test draaien? Wij gaan in Q4 tegen een gereduceerd tarief (-20%) een pilot draaien voor maximaal 10 webshops. Vooraf zullen we zorgvuldig targets opstellen. Interesse? Laat het blijken door contact op te nemen. Begin nu met Microsoft Ads

Wat is het zoeknetwerk van Microsoft Ads?

Het zoeknetwerk van Microsoft Ads omvat:

  • Bing.com (inclusief sites die eigendom zijn van/beheerd worden door Bing, zoals bijvoorbeeld MSN.com). Bing is de zoekmachine van Microsoft en op Google na de grootste in de wereld.
  • Yahoo.com (inclusief sites die eigendom zijn van/beheerd worden door Yahoo!). Yahoo! is voornamelijk bekend als zoekmachine. Daarnaast behoorde Yahoo! Mail tot een van de grootste e-mailaanbieders van de wereld.

Wie zijn de gebruikers van Bing en Yahoo! ?

Bing is van beiden de meest gebruikte zoekmachine. Dit komt mede door het feit dat Bing de standaard zoekmachine is voor Windows apparaten. Mensen die werken bij grote bedrijven en overheden maken veelal gebruik van laptops en computers met een Windows besturingssysteem. Verder wijst onderzoek uit dat de typische Bing-gebruiker ouder is dan 35 jaar. Ondanks dat het aantal gebruikers een stuk lager ligt dan bij Google, hebben de gebruikers gemiddeld een hoger inkomen. Ook is bekend dat de koopintentie van Bing-gebruikers 25% hoger ligt dan bij Google- gebruikers.

Waarom starten met Microsoft Ads?

1. Weinig concurrenten

Zoals eerder genoemd, vergeten veel bedrijven dat Google niet de enige zoekmachine is. Op het juiste moment vindbaar zijn op Google is de focus van de meeste ondernemers. Dit houdt dus in dat er maar weinig bedrijven goed vindbaar zijn via het zoeknetwerk van Microsoft Ads. Omdat jouw concurrenten zich nog niet bezighouden met Microsoft Ads is de kans groot dat jij jouw doelgroep hiermee makkelijk bereikt.

Lagere CPC’s

Heb je enige ervaring met Google Ads, dan ben je ongetwijfeld bekend met de CPC’s. Mocht dit niet helemaal bekend zijn, verwijs ik je graag door naar dit artikel over de Google veiling, CPC’s en kwaliteitsscores. Als adverteerder wil je de CPC zo laag mogelijk houden. Wil je adverteren op een zoekwoord dat door veel andere adverteerders wordt gebruikt, dan kan dit resulteren in een hoge klikprijs. Doordat er simpelweg minder concurrenten actief zijn binnen Microsoft Ads, ligt de gemiddelde CPC bij Microsoft Ads lager dan bij Google Ads.

3. Bing is dé zoekmachine van Windows

Op elke Windows computer, laptop, telefoon of tablet staat Bing als standaard zoekmachine ingesteld. Voornamelijk grote bedrijven en overheden maken gebruik van Windows. Van alle verkochte desktops in 2020 had 72% Microsoft als standaard besturingssysteem. Van alle desktopbesturingssystemen had Microsoft in 2020 het grootste marktaandeel in Nederland (74%).

4. Google Ads is makkelijk over te zetten

Als je reeds campagnes hebt lopen via Google Ads dan zijn deze relatief eenvoudig over te zetten naar campagnes via Microsoft Ads. Het is echter niet een vanzelfsprekend dat Microsoft Ads campagnes dezelfde rendementen behalen als de campagnes binnen Google, of andersom. Ook Microsoft Ads campagnes verdienen zorg.

5. LinkedIn-targeting

Microsoft Ads is het enige advertentieplatform waarmee je potentiële klanten kunt targeten op basis van hun LinkedIn-profielinformatie. Op deze manier kun je jouw advertenties precies afstellen op de doelgroep die voor jou relevant is. Je kan personen targeten op basis van hun:

  • Industrie, bijv.: Financiën, omroepmedia of online marketing.
  • Bedrijf, bijv.: Microsoft, Rockwise of KLM.
  • Functie, bijv.: Verkoper, manager of stagiair.

Vindbaar worden in Bing en Yahoo?

Wil je enkel gebruik maken van Microsoft Ads of wil je juist je huidige SEA-strategie aanvullen met Microsoft Advertising zodat je via alle zoekmachines gevonden wordt? Wij kijken graag met je mee naar de mogelijkheden om jouw bedrijf online verder te helpen. Draai je al Google Ads campagnes? Dan kunnen we eenvoudig, met behulp van benchmarks, berekenen hoeveel omzet je ongeveer via Microsof Ads kunt verwachten bij een bepaalde adspend.

Wil je een test draaien? Wij gaan in Q4 tegen een gereduceerd tarief (-20%) een pilot draaien voor maximaal 10 webshops. Vooraf zullen we zorgvuldig targets opstellen. Interesse? Laat het blijken door contact op te nemen. Neem nu vrijblijvend contact op

Blijf op de hoogte

hello@rockwise.nl