Hoe wordt ik vindbaar in Google voor bepaalde regio’s?
Vanuit praktisch oogpunt is het onhaalbaar om als je in vele regio’s actief bent, stuk voor stuk landingspagina’s aan te maken voor de zoekmachine. Daar de vraag naar lokale vindbaarheid steeds groter werd bij onze klanten hebben we een module ontwikkelt, welke inzetbaar is voor WordPress websites. Het doel van deze module was om in een zo kort mogelijk tijdsbestek wél aanwezigheid te creëren in vele plaatsen met een bepaald product of dienst.
De opzet van een landingspagina is daarbij van groot belang, wil je een hoog conversieratio realiseren. Essentiële elementen op een SEO landingspagina zijn:
- Google Maps kaart, welke gepind is op de plaatsnaam
- Unique Selling Points (USP’s)
- Call to action
- Video/afbeelding
- SEO tekst gericht op het specifieke product of dienst
Daarnaast kan het zijn dat je met bepaalde organisaties in bepaalde regio’s samenwerkt en dit wilt laten zien aan je bezoeker. Dan is het wederom handig als je dat niet per plaatsnaam moet gaan instellen, maar in een kort tijdsbestek kunt toevoegen aan de betreffende plaatsnamen.

Wanneer je de SEO lay-out hebt opgezet kun je aan de hand van een koppeling met een plaatsnamenregister binnen een uur alle SEO landingspagina’s in heel Nederland realiseren.
Zodra de eerste pagina’s worden geïndexeerd in Google kun je metingen gaan verrichten. Welke regio’s presteren goed, waarom en wat kan er beter. Nu kunnen die metingen per regio natuurlijk verschillen. Echter wil je aanpassingen voor een slecht presterende regio niet persé doorvoeren op alle pagina’s. Wanneer de pagina’s eenmaal gerealiseerd zijn, kun je nog steeds in een bulk aanpassingen verrichten, maar ook op specifieke pagina’s wijzigingen doorvoeren die je resultaten in die regio verbeteren.
