Wat zijn de voordelen van Skyscraper techniek? | Rockwise

Wat is de skyscraper techniek?

Gepubliceerd op: 19 augustus 2020 1 min lezen Mark

Wat is de skyscraper techniek?

De skyscraper techniek is een SEO strategie waarbij content wordt gecreëerd die van topkwaliteit is, zodat het boven populaire bestaande content van concurrenten uitstijgt. Het doel van deze techniek is om een nummer 1 positie in Google te behalen voor een bepaald zoekwoord. Het verkrijgen van backlinks speelt hierbij een belangrijke rol.

Hoe gebruik je de skyscraper techniek?

De skyscraper techniek kun je als volgt toepassen:

  • Voer een zoekwoordenonderzoek uit. Hiermee kun je achterhalen wat belangrijke en relevante zoekwoorden zijn voor het onderwerp waarover je wilt schrijven.
  • Selecteer een zoekwoord met een hoog zoekvolume en bekijk in Google wat de resultaten zijn.
  • Verzamel de content van de top 3 pagina’s en schrijf een artikel dat langer en beter is dan deze artikelen, maar ook nieuwe informatie bevat. Goed geschreven content waarvan de SEO op en top in orde is, is hierbij een must!
  • Benader eventueel experts en vraag of ze input hebben en willen meewerken aan je artikel. Door te werken met input van experts zal de kwaliteit en geloofwaardigheid van je artikel toenemen.
  • Verzamel backlinks naar je artikel. Onderzoek eerst de backlinks van je concurrenten. Je kunt hiervoor de Ahrefs’ backlink checker Benader de websites die een backlink naar het artikel van je concurrenten hebben en vraag of ze naar jouw ‘betere versie’ willen linken.
  • Deel je artikel. Bekijk welke kanalen (social media, nieuwsplatformen, advertising) interessant zijn en zorg dat je artikel zoveel mogelijk gezien en gevonden kan worden.
  • Blijf consequent aan je SEO werken. Dit zal de autoriteit van je website verder verbeteren en bijdrage aan het verkrijgen van een hoge positie.
  • Actualiseer de content minimaal één keer per jaar.

Wat zijn de voordelen van de skyscraper techniek?

Het belangrijkste voordeel van de skyscraper techniek is dat je met een gedegen plan je vindbaarheid in Google verbetert. Omdat je kijkt naar je concurrenten heb je een goed idee van welke onderdelen nog verbeterd kunnen worden en van welke kwaliteit en lengte je artikel minimaal moet zijn om een nummer 1 positie in Google te behalen. Met sterke artikelen verbeter je bovendien de autoriteit van je website.