Hoe te onderscheiden in deze cowboy markt?

Hoe te onderscheiden in deze cowboy markt? Waar een conversie- gerichte website en een gedegen Google ads strategie in het verleden vaak voldoende bleek voor online succes, zo ervaar je tegenwoordig steeds meer struggles in een verzadigde markt met schreeuwerige collega aanbieders. Herkenbaar?

Voor mij wel. Of je nou e-commerce webshop ondernemer bent, of een dienstverlenend agent, er is steeds meer behoefte aan onderscheid in positionering. Geen geblaas over wat, maar een kanteling naar waarom.

Hoe positioneer jij je?

Hoe kom je af van je ongeadresseerd reclamedrukwerk gehalte? Hoe voorkom je dertien in een dozijn luchtfietsen? Maikel Klunder is sinds januari actief als Brand Manager binnen Rockwise en hij vertelde ons het volgende:

Ieder bedrijf weet wát het doet, de meesten weten ook hoe ze doen wat ze doen, maar weet je ook waarom je doet wat je doet? Wat is de essentie van je bedrijf? Iets ‘willen’ zijn of doen is je ego. Iets ‘Zijn’ is je hart. Je neemt op natuurlijke wijze al een positie in, in je markt. Je hoeft hiervoor alleen maar te ‘zijn’ en duidelijk te positioneren wat jij nu al bent! Klinkt logisch. Dus besloten we om onder leiding van Maikel écht opzoek te gaan naar onszelf. Het ‘zijn’ van Rockwise. Een leuke zoektocht, dat ons nu al enkele maanden in onze greep houdt. We gaan inmiddels naar de implementatiefase, die ervoor moet zorgen dat we echt gaan uitstralen wie we zijn, in plaats van dat we roepen wat iedereen roept.

Benieuwd naar de stappen die we ondernomen hebben? We delen de ontwikkelingen en vervolgstappen via onze sociale media kanalen en op onze website in een serie blogs.

Blijf op de hoogte

hello@rockwise.nl