1. Seizoensgebonden aanpassingen
Met seizoensgebonden aanpassingen kun je de slimme biedstrategieën van Google informeren over verwachte wijzigingen van het conversiepercentage. Laten we bijvoorbeeld eens kijken naar Black Friday. Het conversiepercentage ligt rondom Black Friday, vanwege de sale, een stuk hoger dan normaal. Door informatie mee te geven aan de biedstrategie kunnen de prestaties van de campagnes nog beter worden. Deze functie kun je nu alvast inplannen, zodat ze tijdens de actie- en feestdagen geactiveerd worden.
Hoe voer je deze aanpassing nu alvast door?
- Ga in je Ads-account naar: ‘Tools & Instellingen’ > ‘Gedeelde Bibliotheek’ > ‘Biedstrategieën’ > ‘Geavanceerde Besturingselementen’ > ‘Seizoensgebonden Aanpassingen’.
- Klik op het blauwe plusje om een nieuwe seizoensgebondenheid aan te maken.
- Vervolgens heb je de mogelijkheid om verschillende gegevens aan te passen: ‘Planning’, ‘Bereik’ en ‘Verwachte stijging conversiepercentage’. Zie de schermafbeelding hieronder.