Ontvang je offertes en verkoop je geen producten?
Is het bovenstaande op jou van toepassing? Dan heb je waarschijnlijk veel klantcontact. Je wil iedere lead voldoende aandacht geven zodat je in beeld blijft. Geloof me: dat gaat je niet lukken met je mailbox als organisatietool. Je hebt een CRM-systeem nodig om jouw klant een fantastische klantreis te laten ervaren. Van het bedanken voor de aanvraag, tot het uiteindelijk uitbrengen van een voorstel en tot slot natuurlijk het verwelkomen van je nieuwe klant.
Bij Rockwise maken we gebruik van Gripp CRM. Gripp is de tool die het ons mogelijk maakt om nutteloos werk te automatiseren, waardoor we ons bezig kunnen houden met uitgebrachte offertes en lopende projecten. Kortom: de A van Aandacht. ‘Wat is dan nutteloos werk?’ hoor ik je denken. Simpel werk is alleen al het denken aan het feit dat je ‘nog iets moet doen’ of iets ‘absoluut niet mag vergeten’. Het kost je een handeling en het is iets dat gemakkelijk kan worden geautomatiseerd.
Denk bijvoorbeeld aan het nabellen van een uitgebrachte offerte na een x-aantal dagen. Als je er niet aan denkt om dat te doen, vergeet je het. Het mooie van een tool als Gripp is dat het systeem je automatisch een herinnering stuurt op basis van de verzenddatum van de offerte. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld wanneer je een collega vraagt om iets voor te bereiden. Maak een to-do aan en laat deze automatisch inschieten bij je collega, zodat deze gelijk weet wat hij of zij voor je moet doen.
Slechts een aantal voorbeelden waarmee ik je aan het denken wil zetten. Want, geloof het of niet, ook in jouw organisatie kun je processen optimaliseren door systemen slimmer voor je te laten werken. Fijn gevolg: meer aandacht voor je klant en rust in je hoofd.