1. Verbeter je conversiepercentage
Het verhogen van je conversiepercentage zal eraan bijdragen dat je meer conversies zult binnenhalen zonder dat je daarvoor meer bezoekers nodig hebt. Stel dat je conversiepercentage van 3% naar 5% stijgt. Dan zal dit betekenen dat in plaats van 3 op de 100, ineens 5 op de 100 bezoekers converteren.
Je conversiepercentage kun je op talloze manieren verhogen. Uiteraard is de ene manier efficiënter dan de andere. In je Ads-account is het belangrijk om een kritische blik te werpen op de zoekwoorden die je inzet. Maak je gebruik van relevante zoekwoorden en haal je daarmee de juiste doelgroep binnen?
Daarnaast kun je het conversiepercentage met name verhogen door wijzigingen aan je website aan te brengen. Deze punten hebben met name te maken met het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van je website. Denk bijvoorbeeld aan:
- Het verhogen van de snelheid van je website;
- Het implementeren van een bekend review-systeem (zoals TrustedShops);
- Gebruik maken van een overzichtelijke navigatiestructuur;
- Het aanbieden van verschillende betalingsmogelijkheden;
- Transparantie bieden over onder andere het retourproces.