Tip: RockCommerce - De oplossing voor een kickstart met jouw webshop!

RockCommerce – De oplossing voor een kickstart met jouw webshop!

Gepubliceerd op: 8 maart 2021 1 min lezen
Matthijs
Beumer

Altijd al je eigen webshop willen starten, maar kijk je op tegen de eenmalige investering? Bij Rockwise hebben we daar de afgelopen maanden een oplossing voor ontwikkeld; RockCommerce! Een webshop omgeving gebaseerd op, en werkend met WooCommerce. Het webshop systeem binnen WordPress.

RockCommerce is voortgekomen uit 28+ jaar ervaring. Een effectieve lay-out voor jouw webshop is het eindresultaat, voorzien van optimale techniek, zodat het genereren van conversies een fluitje van een cent is geworden. Waar ontbreekt het dan nog aan? Jouw productaanbod, voorzien van de juiste eigenschappen, teksten en afbeeldingen.

Met RockCommerce kun je binnen 72 uur van start met het invoeren van je productaanbod en informatiepagina’s. Hierna kun je live met je webshop en beginnen met het genereren van omzet! Gaat het dan vanzelf? Dat zou mooi zijn, maar in een winkel komen de bezoekers ook niet vanzelf, toch? Rockwise kan je op dit vlak eveneens ondersteunen met online marketing via Google, zowel langs het organische als betaalde kanaal.

De voordelen op een rij:

  • Eenvoudig in gebruik: zonder technische kennis eenvoudig producten en gerelateerde informatie toevoegen of bewerken;
  • Hoge schaalbaarheid: Of je nu 10 of 100 bestellingen per dag ontvangt. WooCommerce blijft overeind door de cleane opbouw van RockCommerce;
  • Modulair groeien: wil je in de toekomst meer functionaliteiten, dan kun je deze gewoon toe laten voegen aan je RockCommerce systeem;
  • Laagdrempelige investering: voor een vast maandbedrag kun je binnen 72 uur van start met het invullen van je productaanbod, het aanleveren van je logo etc.

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Kijk dan eens op huidpraktijkshop.nl. Een webshop in huidproducten, welke haar conversieratio met RockCommerce met maar liefst 7% heeft verhoogd. De url structuur hebben we daarin bij live gang eerst gelaten zoals het was binnen de oude webshop. Die verandering heeft namelijk grote impact op de organische vindbaarheid.

Alvorens we dit uitrollen starten we met een juiste categorisering van producten, waarna de url opbouw zal gaan veranderen en we een redirectlijst gaan maken. Dit zal ervoor zorgen dat reeds geïndexeerde url (honderden), zullen redirecten naar de nieuwe url binnen de webshop. Zodoende ontstaan er geen 404-error meldingen en blijft de webshop gewoon bereikbaar vanuit organische resultaten.

Dit rollen we gefaseerd uit, waardoor producten organisch nog beter vindbaar zullen gaan zijn. Dit zorgt 1 op 1 voor een nog verdere stijging van het conversieratio. We mogen dan ook spreken van een daverend succes!