Sturen op resultaat
Bij Rockwise hebben we daar iets op bedacht: we hebben de kwaliteit van aanvragen via formulieren meetbaar gemaakt. Door formulieren te koppelen aan bijvoorbeeld Google Sheets, worden deze rechtstreeks ingeschoten in overzichtelijke kolommen. In deze kolommen kun je de kwaliteit beoordelen en zo kun je de waarde van je aanvragen monitoren. Je kunt deze aanvragen natuurlijk ook koppelen aan je CRM-pakket, zodat ze rechtstreeks terechtkomen in je sales pipeline.
Stap 1 is daarmee gezet. De volgende stap is dat er een orderwaarde gekoppeld wordt aan de betreffende aanvraag op het moment dat deze in behandeling wordt genomen. Dat geldt in de situatie waarin de order doorgaat, maar ook wanneer deze níét doorgaat. Zo wordt inzichtelijk wat het genereren van aanvragen je kost en wat het je oplevert. Een waardevol inzicht, want als je marketingcampagnes runt wil je precies inzichtelijk hebben wat de kosten en opbrengsten zijn.
Het meetbaar maken van waardes kan zo ver gaan als je zelf wil. Heb je de behoefte aan volledige controle door een koppeling met je offertesysteem, waardoor aanvragen rechtstreeks worden ingeschoten en verzonden offertes een waarde terugsturen naar het document waarin de aanvragen worden bijgehouden? Wij regelen het voor je.