Met deze tips help je je klanten zelf op weg
Het hebben van een kennisbank op je website is tegenwoordig essentieel. In de huidige markt is er bovendien sprake van een hoop onzekerheid en daarom is het misschien wel belangrijker dan ooit om je bestaande klanten binnenboord te houden. Op het moment dat je onderneming groeit en je klantenbestand zich uitbreidt, zul je verschillende uitdagingen tegenkomen. Bijvoorbeeld op het gebied van klantenservice. Hoe zorg je ervoor dat je al je klanten blijft voorzien van kwalitatief goede support? Bovendien: hoe vaak komt het wel niet voor dat je dezelfde vragen krijgt?
Een aantal voorbeelden die je kunnen helpen:
- Zorg dat er een FAQ op je website aanwezig is. FAQ is de afkorting voor ‘frequently asked questions’. Aan de hand van zo’n FAQ kan je klant makkelijk en snel antwoord krijgen op veelvoorkomende vragen. Zo’n pagina scheelt zowel jou als je klant tijd en energie. Een mooi voorbeeld van een FAQ vind je hier, op de website van onze klant Bork.
- Houd je klanten op de hoogte van trends, ontwikkelingen of nieuwe producten of diensten. Dat kan via social media, maar ook door een nieuwsbrief te sturen. De software van Mailblue en Mailchimp zijn daarvoor heel geschikt.
- Uitleg geven over je product of dienst? Doe het in een video! Hier vind je een voorbeeld van een video van onze klant Plexideal