Groot in Vloeren

Strategie

Twee keer zoveel omzet in drie maanden tijd

Beeld je in: je belt ons vandaag en over drie maanden verdubbel je de omzet van je webshop. Het kan, weten inmiddels ook de online ondernemers achter Grootinvloeren.nl. Via deze webshop worden vloerkleden, laminaat vloeren en PVC vloeren voor iedere woonstijl verkocht. Doordat het logistieke proces flink is geoptimaliseerd, kan onze klant eenvoudig grote aantallen bestellingen verwerken en versturen. De groeipotentie van deze webshop is daarom enorm. 

Nadat Rockwise in 2021 de webshop opleverde, was het wachten op de eerste bezoekers en bestellingen. De online winkel stond gereed en via de organische kanalen en via social media kwamen de eerste bestellingen binnendruppelen. Het was tijd om een extra kanaal in te zetten: Google Ads. Dat het advertentiekanaal het groeiproces in een stroomversnelling kan brengen, werd al snel duidelijk. Al in de eerste maand werden de bestaande omzetrecords verbroken. Met winstgevende omzet, welteverstaan.

 

Over dit project

Starten met Google Ads?

We horen het vaak. Ondernemers die twijfelen als het gaat om het inzetten van Ads-campagnes. Aangezien het gaat om een betaald advertentiekanaal is er natuurlijk veel te verliezen. Althans, zodra er onzorgvuldig en niet planmatig gewerkt wordt en de logica ontbreekt. In de praktijk komt het helaas vaak voor dat accounts slordig worden opgebouwd, waardoor het kanaal verliesgevend is en ondernemers het vertrouwen in Google Ads verliezen.

De ondernemers achter Grootinvloeren.nl besloten Google Ads wél de kans te geven. Daar zullen ze vooralsnog geen spijt van hebben. Het doel is om zo snel mogelijk een ROAS van 10+ te realiseren. Oftewel: iedere geïnvesteerde euro zal tien euro op moeten leveren. Het voordeel? Zodra het ROAS-target behaald wordt en de vraag het dagbudget overschrijdt, kan er een enorme schaalpotentie ontstaan.

Doelstelling

Het doel is om gedurende de pilotfase van zes maanden minimaal €10.000 omzet te halen uit een Google-advertentiebudget van €1000. Zodra dit doel behaald is, worden de vervolgstappen besproken. Denk daarbij aan het opschalen of het uitbreiden van de campagnes. 

Hoe is de start?

Veelbelovend. In de derde maand van de pilot werden de ROAS-targets namelijk al behaald. Hierdoor is het bepalen van de vervolgstappen naar voren geschoven. Stapsgewijs opschalen is de bepaalde vervolgstrategie. Oneindig, zolang de minimale ROAS zeven is.

Hoe werden de targets zo snel behaald?

In het algemeen is het zaak om zo snel mogelijk patronen te ontdekken. Als je patronen ontdekt, wordt sturing mogelijk.
Patronen ontdek je door…

  • enkel relevante e-commerce- en conversiedoelen in te stellen.
  • op campagneniveau een primair doel toe te wijzen.
  • het algoritme van Google in te zetten om te jagen op de primaire doelen.
  • een logische structuur te bouwen, waardoor de resultaten je zo snel mogelijk iets gaan ‘vertellen’. 
  • in het begin volledig in te zetten op aankoopgerichte zoekintentie, indien er voldoende ruimte is in de betreffende fase. 
  • vooraf kritisch prijsonderzoek te doen, zodat de focusproducten concurrerend zijn qua prijs.
  • irrelevante zoekwoorden vooraf zo volledig mogelijk uit te sluiten.
  • vooraf het webshop-proces kritisch te doorlopen en conversiekillers te fixen.
  • na het live gaan zo snel mogelijk aanpassingen in budgetverdeling/biedingen door te voeren die aan de oppervlakte zijn gekomen door de logisch gekozen structuur.

“Wat stom dat ik twaalf maanden heb nagedacht om te starten met Google Ads! - Bas Kin”

Zelf aan de slag met Google Ads?

Ben je benieuwd wat Google Ads voor jouw onderneming kan betekenen? Wij denken graag met je mee.

Deel deze case via...Twitter Facebook LinkedIn

Andere cases

Blijf op de hoogte

welkom@rockwise.nl