Nuvaarbewijs

Succesvol met SEA én SEO

Nuvaarbewijs is gevestigd in Wijk en Aalburg, Noord-Brabant. Met bijna tien jaar aan ervaring in het geven van theorielessen en meer dan 10.000 tevreden cursisten is Nuvaarbewijs Neerlands grootste opleider in vaarbewijzen. Je kunt bij het bedrijf terecht voor het halen van het vaarbewijs 1 en 2 én de cursussen worden zowel online als klassikaal aangeboden. De afgelopen twee jaar heeft Rockwise bij mogen dragen aan de behoorlijke groei die Nuvaarbewijs heeft doorgemaakt. In deze case nemen we je mee in dat proces.

Over dit project

Start van de marketingactiviteiten

De samenwerking met Nuvaarbewijs is gestart in 2020. De eigenaar van Nuvaarbewijs, Mike de Vaan, stelde via social media de vraag of het voor zijn bedrijf interessant zou zijn om te gaan adverteren met Google Ads. Het idee was om deze advertenties voor zowel de Nederlandse als de Belgische markt in te zetten. Bij aanvang hebben we samen met Mike het te besteden marketingbudget voor de campagnes bepaald, net als het aantal aanvragen dat we hieruit verwachtten binnen te halen en hoeveel deze aanvragen maximaal mogen kosten. Uiteindelijk hebben we deze maximale prijs bepaald op €25.

Groei in aanvragen

Voor Nuvaarbewijs heeft Rockwise de campagnes opgedeeld in verschillende onderdelen. Zo zijn er campagnes opgesteld voor de dagcursus op locatie en voor de verschillende videocursussen. Deze campagnes zijn vervolgens opgesplitst voor de Nederlandse en Belgische markt. Door constant scherp te blijven op nieuwe mogelijkheden om te optimaliseren en door – samen met Mike – veranderingen in de markt in de gaten te houden, heeft Rockwise de campagnes zo weten in te stellen dat er een constante stroom van aanvragen binnenkomt. Tijdens de zomermaanden is het helemaal booming, omdat iedereen dan het water op gaat. Inmiddels zijn we meer dan 132.000 klikken via advertenties en 3300 aanvragen verder en wordt het doel van €25 per aanvraag ruimschoots behaald. Gemiddeld heeft Rockwise de kosten per aanvraag terug weten te brengen naar €18. Dat scheelt Mike zo’n €7 per aanvraag. Omgerekend heeft dit dus €23.100 advertentiebudget gescheeld op basis van de vastgestelde doelen!

Niet afhankelijk van Google Ads

Om niet volledig afhankelijk te zijn van Google Ads is er in overleg met Mike besloten om de website ook te optimaliseren op het gebied van SEO. Daarmee is Rockwise in 2021 gestart. Voorafgaand aan het traject is er een zoekwoordenlijst opgesteld met zoekwoorden waarop de focus kwam te liggen. Deze zoekwoorden worden geoptimaliseerd door het schrijven van content en middels linkbuilding. Het doel voor de SEO-afdeling voor dit jaar is het verkrijgen van 35 extra aanvragen door middel van zoekwoordoptimalisatie. 

Om dit doel te behalen zijn alle pagina’s met cursussen voorzien van relevante informatie. In deze informatie zijn belangrijke zoekwoorden in de teksten verwerkt. Daarnaast zijn er informatieve blogs voor de kennisbank geschreven om bezoekers naar de website te trekken en deze uiteindelijk door te verwijzen naar een theoriecursus voor het behalen van een vaarbewijs. Deze inspanningen hebben al mooie resultaten opgeleverd. Voor een aantal grote termen doen we heel goed mee in de zoekmachines. Bovendien heeft de belangrijkste term (“vaarbewijs halen”) de tweede positie in de zoekresultaten weten te bemachtigen, vlak onder het CBR. Dit heeft er onder andere voor gezorgd dat de opgestelde doelen voor dit jaar al behaald zijn, nog voordat het hoogseizoen moet beginnen!

“Fijne mensen om mee samen te werken! Een aanrader voor andere bedrijven! - Mike de Vaan”

Ook rocken met Google?

Ben je benieuwd wat Google Ads voor jouw business kunnen betekenen? Of maak je al gebruik van Google Ads, maar wil je je afhankelijkheid beperken? Neem dan contact met ons op!

Deel deze case via...Twitter Facebook LinkedIn

Andere cases

Blijf op de hoogte

hello@rockwise.nl