Rockwise SEO Content

Content is één van de belangrijkste onderdelen van SEO. Belangrijk is om ervoor te zorgen dat onderwerpen goed geschreven zijn voor de zoekmachine, maar vooral voor de lezer. Ondanks dat het belangrijk is dat Google jouw webpagina relevant vindt, is het nog belangrijker dat bezoekers positief zijn. Indien zij minder interesse hebben in de pagina, gaat de zoekmachine op den duur minder SEO-waarde toekennen. Het is daarom van groot belang om gebruiksvriendelijke pagina’s te creëren.

Voordat je begint met schrijven hebben wij een aantal tips die je verder kunnen helpen met het schrijven van SEO-teksten. Er is een onderscheid in content en vindbare content. Teksten die fijn zijn om te lezen, zijn niet altijd vindbaar voor de zoekmachine. Het is de bedoeling dat je een combinatie weet te maken tussen een interessant onderwerp voor zowel de lezer als de zoekmachine.

Zoekwoorden Analyse

Vindbare content bepaal je aan de hand van zoekvolume. Via een zoekwoorden analyse onderzoek je het zoekvolume. Dit is het aantal keren dat er wordt gezocht op een woord. Zo’n analyse geeft inzicht in een aantal belangrijke onderdelen. Namelijk het zoekvolume per zoekwoord, maar je kunt ook zien waarop de concurrent op rankt. Dus welke woorden gebruiken de nummers één tot en met drie om bovenaan de organische resultaten te komen.

Het liefst zo veel mogelijk zoekwoorden met een zo laag mogelijke keyword difficulty. Dit betekent dat er veel wordt gezocht op een onderwerp, maar er nog niet veel over is geschreven. De vraag is groter dan het aanbod. Iedere website heeft een bepaalde autoriteit. Hoe hoger de autoriteit van de site, hoe hoger de keyword difficulty mag zijn. Nadat je het onderwerp en de sub-onderwerpen hebt bepaald, kun je beginnen met schrijven. Het hoofdonderwerp is de titel. De sub-onderwerpen gebruik je als tussenkopje. Belangrijk is wel dat je de belangrijke trefwoorden blijft gebruiken in de tekst.

Schrijven van content

Nadat het onderwerp is bepaald en er voldoende zoekwoorden zijn gekozen, is de volgende stap het indelen van de tekst. Dit doe je aan de hand van tussenkopjes. De zoekwoorden die zijn bepaald, moeten zowel in deze koppen als in de tekst terugkomen. Een juiste zoekwoorden dichtheid zal ervoor zorgen dat Google goed begrijpt waarover de teksten gaan. Bij het bepalen van de content is het belangrijk om duidelijk te bepalen met welke pagina’s je voor welke zoekwoorden gevonden wilt worden. Indien hier geen duidelijk overzicht in is, kan het voorkomen dat je eigen pagina’s onderling gaan concurreren voor een bepaalde zoekopdracht waardoor er zoekwoorden kannibalisatie ontstaat.

Mensen zijn de afgelopen jaren minder gaan lezen. De lange stukken tekst worden steeds vaker vervangen door filmpjes, afbeeldingen en infographics. Hierdoor is de behoefte van de websitebezoeker enorm veranderd. Zij hebben geen behoefte meer aan lange teksten met oneindig veel woorden. Toch ontkom je er niet aan. Om de huidige nummer één te verslaan, moet je met een vergelijkbare tekst komen. Dit betekent dat je net iets meer moet schrijven. Heeft de concurrent achthonderd woorden, dan moet je eigenlijk net iets meer leesbare content schrijven.

Meta description of omschrijving

Met bovenstaande tips heb je al een goede basis neergezet om te scoren in de zoekresultaten. Na een uitgebreide zoekwoord analyse en een perfecte tekst is de pagina volledig geoptimaliseerd. Nog één stap te gaan en je pagina is helemaal klaar om te stralen als nummer één in de zoekresultaten.

Denk bij het schrijven van de tekst aan de Meta description en titel. Dit is namelijk de omschrijving van de pagina in een paar regels. Deze tekst is niet zichtbaar op de pagina zelf, alleen in de resultaten van zoekmachines. Een heldere Meta description zorgt voor een betere organische CTR en dus meer bezoekers. De meta description vertelt potentiële bezoekers wat ze kunnen verwachten op jouw website. Een goede omschrijving geeft dus een indicatie van de inhoud van een webpagina.

Content optimalisatie uitbesteden

Content schrijven kun je zelf doen, onder begeleiding van Rockwise. Wij zorgen dan voor een zoekwoordenonderzoek. Het redigeren en optimaliseren verzorgen wij. Liever volledig uit handen geven? Geen probleem. Ook dit behoort tot de mogelijkheden.

Plan van aanpak

Google Marktprognose

Hoe zijn de kaarten in uw markt geschud? Hoeveel wordt er naar uw producten gezocht? Waar liggen de kansen? Wie vormen een bedreiging? We brengen de Google markt volledig in beeld. Vrijblijvend. Een gedegen en realistische inschatting is van cruciaal belang.

Website Check

Is de markt positief? Dan is een converterende website een belangrijk startpunt voor toekomstige Google marketing activiteiten. Wij beoordelen of uw website klaar is voor de start is en een goede basis vormt voor toekomstig Google succes.

Google Kansberekening

We combineren de Google marktprognose met de verwachte website prestaties. Het resultaat is een op data gebaseerde prognose van de kansen die er voor u liggen. We schetsen welke kansen er binnen welk termijn haalbaar zijn in termen van omzet en kosten per offerte aanvraag.

Google Strijdplan

We gieten de marktkansen in een strategie en plan van aanpak. Dit plan dient als voorstel voor een pilot samenwerking van 6 maanden. Geen zorgen, behalen we de targets niet? Dan is de pilot maandelijks opzegbaar. De zorgvuldige voorbereidingen verkleinen dit scenario.

Aanvang Pilot

Enthousiast? Dan gaan we het avontuur aan en zetten alles opzij om de doelen binnen zes maanden te behalen. We zijn uiterlijk na vier weken online. We nemen onze verantwoording voor alle voorbereidingen, van het opzetten van de campagnes tot het instellen van de metingen.

Vervolgstappen

De pilot zit erop. Doelen behaald? Top! We gaan kijken waar we kunnen uitbreiden, opschalen of finetunen. We bepalen nieuwe targets aan de hand van de data die er inmiddels is. Doelen niet behaald? We beoordelen de situatie en kijken samen naar logische vervolgstappen.

Benieuwd naar jouw kansen?