Zoekwoorden Analyse
Vindbare content bepaal je aan de hand van zoekvolume. Via een zoekwoorden analyse onderzoek je het zoekvolume. Dit is het aantal keren dat er wordt gezocht op een woord. Zo’n analyse geeft inzicht in een aantal belangrijke onderdelen. Namelijk het zoekvolume per zoekwoord, maar je kunt ook zien waarop de concurrent op rankt. Dus welke woorden gebruiken de nummers één tot en met drie om bovenaan de organische resultaten te komen.
Het liefst zo veel mogelijk zoekwoorden met een zo laag mogelijke keyword difficulty. Dit betekent dat er veel wordt gezocht op een onderwerp, maar er nog niet veel over is geschreven. De vraag is groter dan het aanbod. Iedere website heeft een bepaalde autoriteit. Hoe hoger de autoriteit van de site, hoe hoger de keyword difficulty mag zijn. Nadat je het onderwerp en de sub-onderwerpen hebt bepaald, kun je beginnen met schrijven. Het hoofdonderwerp is de titel. De sub-onderwerpen gebruik je als tussenkopje. Belangrijk is wel dat je de belangrijke trefwoorden blijft gebruiken in de tekst.