Hoe kan je aan de E-A-T richtlijnen voldoen?
Benieuwd wat je kunt doen om je website aan de Google E-A-T richtlijnen te laten voldoen? Google geeft een aantal voorbeelden die je kan toepassen om je website te verbeteren. Ik benoem er een aantal.
Laat zien wie je bent
Niemand zal snel zaken doen met een onbekende. Wellicht kijk je zelf ook altijd even op de over ons-pagina voordat je ergens een aankoop of aanvraag doet. Een goede over ons-pagina is essentieel. Op die manier kan je laten zien wie er achter de website zit. Tegelijkertijd natuurlijk een mooie kans om te vertellen over je expertise binnen je vakgebied. Zo versterk je dus meteen je betrouwbaarheid en je expertise. Een volledige contactpagina helpt hier ook bij. Vul dus zo veel mogelijk gegevens in. Een bedrijf zonder adres of telefoonnummer komt ook vreemd over, toch?
Kwalitatieve content
Zorg dat de content op je website van hoge kwaliteit is. Laat zien dat jij de expert bent binnen je vakgebied en dat je weet waar je het over hebt. Check ook of de informatie die je op je site hebt staan nog klopt. Is de informatie gedateerd? Pas het dan aan naar de meest recente gegevens. Heb je nog pagina’s live staan die eigenlijk niets meer toevoegen? Haal ze offline en redirect ze. Zo zorg je ervoor dat al je pagina’s een toegevoegde waarde hebben voor de bezoeker.
Reviews
Tijdens maandgesprekken die ik voer met klanten blijf ik hierop hameren, mocht de klant nog geen reviewsysteem gebruiken. Goede reviews zorgen voor meer vertrouwen bij toekomstige klanten. Ook kan het aangeven dat je autoritair bent binnen je vakgebied als je heel veel (goede) reviews hebt gespaard. Daarnaast hebben goede reviews een positief effect op de omzet. Vraag dus altijd of een klant een review wil achterlaten.
Backlinks
Een voor de hand liggende maar toch effectieve manier om aan Google te laten zien dat je autoritair bent op jouw gebied is door het verzamelen van kwalitatieve backlinks. Als je een link hebt van een website met een hoge domeinautoriteit zegt dit iets over de kwaliteit van je content en je expertise.