“Fijn dat er strategisch mee wordt gedacht en ze mij verder helpen met de groei van mijn bedrijf! - Mohamed Ahdaoui”
C-Maxi Flyteam
Bij Rockwise willen we grenzen verleggen. We opereren daarom niet alleen binnen Nederland, maar werken ook internationaal. C-Maxi Flyteam is één van onze gewaardeerde internationale klanten en is opgericht door de altijd vrolijke Mohamed Ahdaoui. Mohamed groeide zelf op in Nederland, maar woont inmiddels al geruime tijd in Antwerpen.
De werkzaamheden van C-Maxi Flyteam bestaan uit het eenmalig schoonmaken van (extreme) schoonmaakgevallen. Denk hierbij aan crime-scene cleaning of het eenmalig schoonmaken van een appartement (voordat deze wordt verkocht of opnieuw wordt verhuurd). Niet alleen gebouwen en appartementen worden onder handen genomen. Ook voor de schoonmaak van parkeergarages ben je bij C-Maxi Flyteam aan het juiste adres.
Zoals C-Maxi Flyteam het totale schoonmaakpakket aanbiedt, zo mocht Rockwise aan de slag met het complete marketingpakket. Dit doen we met als doel om zoveel mogelijk relevante bezoekers naar de website te leiden. Zowel organisch als betaald dus.
Voor het bepalen van de doelstellingen is er gekeken naar de stand van zaken op het moment van de aftrap. Voordat Rockwise haar marketingactiviteiten mocht uitvoeren, kwamen er maandelijks gemiddeld 66 aanvragen binnen via organisch en betaald verkeer. Vervolgens is als doel gesteld om dit aantal te verhogen naar 109 aanvragen per maand.
Toen de samenwerking van start ging is er besloten om de teksten op de categoriepagina’s te optimaliseren, om van daaruit te beginnen met het schrijven van blogs. Maar, zoals je misschien weet, gebruiken Vlamingen en Nederlanders soms verschillende woorden om hetzelfde aan te duiden. Dat heeft voor een kleine extra uitdaging gezorgd, aangezien de teksten geschreven werden door een Nederlander. Desondanks zijn de resultaten positief en zijn er mooie ontwikkelingen te zien voor de verschillende zoekwoorden.
Op gebied van Google Ads was het even zoeken hoe de advertenties het beste konden worden ingericht. Per dienst een campagne óf campagnes gericht op locaties? Uiteindelijk is er gekozen om gebruik te maken van beide mogelijkheden. Zo zijn de campagnes eerst ingericht op basis van zacht werk (zoals de schoonmaak van appartementen) en hard werk (zoals crime scene cleaning). Deze verdeling wordt nu voor een aantal specifieke gebieden in België ingezet.
Bij de start van het traject werd er vooral gestuurd op het invullen en versturen van een offerteformulier. Tijdens het traject kwamen we er echter achter dat de klanten van C-Maxi Flyteam lieverd telefonisch contact opnemen. Vaak moet iets snel worden schoongemaakt en is tijd cruciaal. Nadat we dit signaleerden besloten we om de ‘belknop’ op de website nadrukkelijker weer te geven en ook de advertenties zo in te richten dat bellen wordt gestimuleerd. Daarbij is er bovendien voor gekozen om een tool te installeren die de oproepen registreert. Zo kan de herkomst van ieder telefoontje gemakkelijk worden herleid.
De verandering om te sturen op telefoontjes blijkt een goede zet te zijn geweest. Mohamed geeft aan zeer tevreden te zijn over de kwaliteit van de aanvragen. Ook over het aantal oproepen is hij zeer te spreken. Mede door het aansturen op telefoontjes is het vooraf gestelde doel al vroegtijdig behaald en komen er maandelijks meer dan honderd aanvragen binnen.
“Fijn dat er strategisch mee wordt gedacht en ze mij verder helpen met de groei van mijn bedrijf! - Mohamed Ahdaoui”