Intaker

Branding

Strategie

Website

Kwalitatief en snel intakegesprekken voeren met potentiële cliënten

Die verandering wilden de ondernemers achter Intaker.nu teweeg brengen in de wereld van bewindvoerders. Maar waar begin je dan?

Naast de gehele technische ontwikkeling van de applicatie door een derde, mocht Rockwise zich bezighouden met de online presentatie van Intaker. Daarbij begonnen we bij de branding, waarbij we kleur, vorm en lettertypen hebben vastgesteld. Dat diende vervolgens als basis voor de ontwikkeling van de website. Vanuit het wireframe zijn we begonnen aan het design van de website, om vervolgens de technische ontwikkeling op te zetten in een gedegen fundament. Nieuwsgierig? Scroll dan nog even verder.

Over dit project

‘Serieus’, ‘aantrekkelijk’, ‘zacht’, ‘onderscheidend’, ‘opvallend’, ‘financieel’ en ‘zorg’: dat zijn de uitgangspunten die lagen aan de basis van de huisstijl van Intaker. Vanuit daar is het zachte kleurenpallet ontstaan, waarbij verbinding wordt gelegd met de doelgroep op visueel niveau. Bij de keuze voor het lettertype is diezelfde zachtheid gecombineerd met serieus en aantrekkelijk. Dit tezamen heeft geleid tot het logo van Intaker.

We konden al gauw aan de slag met de indeling van de website. Een valkuil daarbij was het delen van te veel informatie, met als uitkomst dat er op de website geen actie zou worden ondernomen. Om dit te voorkomen hebben we gekozen voor korte en bondige teksten. Dit heeft geleid tot een clean lay-out die rust uitstraalt en aantrekkelijk overkomt. Juist, aantrekkelijk… een van de uitgangspunten die we eerder al benoemden!

Met de ontstane structuur als uitgangspunt hebben we op basis van de huisstijl de look & feel van de website bepaald. Zo hebben we een krachtige visuele identiteit weten neer te zetten, met als enige externe factor het gebruik van stockfoto’s. Een opvallende functie op de website is het bekijken van de demo, waarbij in een video realtime wordt uitgelicht hoe de applicatie werkt en waarom het slim is om deze te gebruiken. Vanuit die functie worden geïnteresseerden naar de verschillende tarieven geleid en op diezelfde pagina vinden zij het antwoord op eventuele vragen. De algehele technische ontwikkeling heeft plaatsgevonden binnen WordPress. Daarbij waren snelheid en leesbaarheid voor zowel desktop als mobiel (natuurlijk) vanzelfsprekend!

Benieuwd hoe de branding van jouw organisatie kan worden verbeterd? Neem dan contact op met Rockwise.

Deel deze case via...Twitter Facebook LinkedIn

Andere cases

Blijf op de hoogte

welkom@rockwise.nl