Tip: Google Ads inzetten voor uw bedrijf?

Google Ads inzetten voor uw bedrijf?

Gepubliceerd op: 15 juli 2014 2 min lezen Adis Nazareet

Welkom in de wereld van het betaald genereren van bezoekers op basis van keywords en advertenties. Welkom in de wereld die Google Ads heet!

Google Ads is een advertentie model dat door Google is opgezet om gerichte bezoekers naar websites te werven met het doel om meer leads, sales en naamsbekendheid te genereren.

Op deze pagina kunt u verdere informatie vinden omtrent Google Ads, o.a.:

  • Hoe werkt het Google advertentie model
  • Is Google Ads rendabel voor uw onderneming
  • Wel of geen Google Ads specialist inschakelen

Hoe werkt Google Ads?

Zoals hierboven vermeld werkt Google Ads op basis van betaald adverteren. De meest voorkomende manier is het “pay per click” adverteer model. Hiermee betaalt u wanneer er in de zoekresultaten van Google op uw advertentie wordt geklikt en de persoon naar uw website gaat.

Om te kunnen adverteren moet er een Ads account worden aangemaakt. Door verschillende groepen aan te maken en de groepen te ordenen op categorie of productgroep wordt de Google Ads campagne overzichtelijk gemaakt en ontstaat er een vaste structuur. Vervolgens worden er in elke groep keywords ingevoerd die er voor zorgen dat de gewenste advertentie verschijnt in de zoekresultaten indien de gebruiker dit keyword invoert.

U kunt zowel maximale klikprijzen als advertentie budgetten instellen om de Ads kosten in de hand te houden. Hiermee kunt u zelf aangeven hoeveel u wilt spenderen aan Google Ads.

Google Ads kent vele functies waarmee adverteerders op vele verschillende manieren effectief kunnen adverteren. Een aantal van deze functies zijn:

  • Website (Landings) pagina selectie.
  • Locatie targeting op basis van een radius of gebied.
  • Advertentie extensies zoals adres, telefoon nummer en speciale acties.
  • Meer…

Is Google Ads rendabel?

Het succes van Ads campagnes is afhankelijk van:

  • Vooronderzoek & analyses
  • Keyword gebruik
  • Effectieve advertenties
  • Structuur van de campagnes en groepen
  • Correct meten van data
  • Juiste Ads campagne optimalisaties

Het opzetten van een effectief Google Ads account dat rendabel is, vraagt net iets meer dan enkel een paar keywords kiezen en advertenties schrijven.

Tijdens de analyse fase krijgt u een beeld van gemiddelde klikprijzen en de mate van concurrentie dat u te wachten staan.

Succesvol adverteren met Ads is niet alleen afhankelijk van uw campagne structuur, keywords en advertenties, maar ook van uw website en landingspagina’s.

Google Ads klik fraude

Wat nou als een boosdoener zoals concurrenten op uw advertenties klikken zodat u geld verliest en sneller door uw advertentie budget heen bent? Dit is een vraag die we bijna altijd gesteld krijgen door onze klanten.

Google heeft gelukkig sinds de begin jaren van Ads vele manieren gevonden om klik fraudes en overbodige klikken door gebruikers tegen te gaan.

Wel of geen Google Ads Specialist inschakelen?

Net zoals Zoekmachine Optimalisatie (SEO) is ook Google Ads voor iedereen beschikbaar. U hoeft geen specialist in te huren om
gebruik te kunnen maken van Google Ads.

Het is echter wel aan te raden om een specialist in te huren indien u zelf niet de nodige tijd heeft om te investeren in het opdoen van kennis en het onderhouden van de campagnes. Het is aan te raden om een gecertificeerde Google Ads partner te raadplegen over de Google Ads opties voor uw onderneming.

Google Ads specialisten kunnen u in veel gevallen van vrijblijvend advies voorzien en uw Ads kansen analyseren.

Benieuwd naar uw Ads kansen? Of heeft u na aanleiding van bovenstaande informatie nog vragen? Neem dan gerust even contact met ons op.