Adverteren in het Google Displaynetwerk

Ben je van plan om te gaan adverteren in het Displaynetwerk van Google? Wil je erachter komen of adverteren in het Displaynetwerk ook winstgevend kan zijn voor jouw onderneming? Of wil je een second opinion?

Lees dan snel verder en kom erachter wat Rockwise voor jouw onderneming kan betekenen!

Adverteren in het Google Displaynetwerk?

Adverteren in het Displaynetwerk van Google houdt in dat je met grafische advertenties jouw doelgroep bereikt op websites van derden. Maar op welke website zitten jouw potentiële klanten? Je krijgt grip op Displaycampagnes door een specifieke targetingstrategie in te stellen.

Op basis van welke aspecten wordt de strategie ingesteld? Targeting is mogelijk op basis van:

  • Interesses
  • Geografie
  • Demografie
  • Onderwerpen
  • Zoektermen

Google Ads Display voor het verbeteren van de naamsbekendheid

Met Google Ads is dus zéér nauwkeurig te bepalen bij wie advertenties in het beeldscherm verschijnen. Google heeft heel veel informatie over jou en ons, zoals jouw geslacht, woonplaats, hobby’s, interesses, leeftijd en ga zo maar door. Best eng, maar voor ondernemers wel erg handig, niet?

Je wilt de naamsbekendheid/PR van je bedrijf of merk vergroten. Iedereen streeft ernaar, maar hoe doe je dat? Hoe spring je er toch uit met jouw bedrijf? Binnen de advertentietypen van Google Ads is Google Display een goede manier voor het vergroten van bekendheid rondom je producten en diensten. Wij gebruiken Google Display vaak gemixt met campagnes die meer gericht zijn op direct rendement, zoals Google Shopping en Google Search campagnes. Indien je met een nieuw product of een nieuw merk de markt wil betreden, dan biedt een Google Display campagne an sich uitkomst.

Goed voorbereid van start

Start je zelf met adverteren in Google of ben je van plan om hiervoor hulp in te schakelen? Het is altijd aan te raden om de basis principes van Google te begrijpen.

Blijf op de hoogte

hello@rockwise.nl