SEO Agency Inschakelen? 10x Waarom

SEO Agency Inschakelen? 10x Waarom

Gepubliceerd op: 20 mei 2021 7 min lezen
Matthijs
Beumer

SEO Agency inschakelen. Waarom?

De meeste online georiënteerde bedrijven lopen tegenwoordig over van het werk, waardoor er onvoldoende tijd beschikbaar is om de SEO activiteiten de aandacht te geven die het verdient. Sommige ondernemers horen het woord “uitbesteden” en denken dat dit betekent dat je volledig afstand neemt van de SEO werkzaamheden. Niets is minder waar. Wanneer je ervoor kiest om je SEO activiteiten uit te besteden bij een SEO Agency, dan zal de inhoudelijke brandstof altijd vanuit jou komen. De SEO Agency is de motor achter de SEO strategie. De SEO Agency zorgt ervoor dat met de juiste techniek en tricks de SEO machine maximaal rendeert. Een samenwerking met een SEO Agency betekent een hecht partnerschap tussen jouw interne team en je SEO Agency.

SEO kan extra complex zijn vanwege veranderende algoritmen, hevige concurrentie en een algemeen gebrek aan kennis van het vakgebied. Ook kan het even duren voordat de gewenste resultaten zijn behaald. Die resultaten kunnen echter in de loop van de tijd enorme redementen opleveren. Jongleren met verwachtingen over tijd en geld kan een van de moeilijkste uitdagingen zijn voor een ondernemer die probeert om de juiste SEO keuzes te maken. Dit is de belangrijkste reden dat ondernemers er vaak voor kiezen om hulp van buitenaf in te schakelen om de SEO activiteiten snel op te tuigen.

Waarom een SEO Agency?

Dit zijn de 10 belangrijkste redenen waarom elk bedrijf dat serieus bezig is met hun digitale marketing, zou moeten overwegen om hun SEO-inspanningen uit te besteden. Met al deze voordelen bij de hand wegen de voordelen ruimschoots op tegen de nadelen. Laten we de tijd nemen om elk van deze uitvoerig te verkennen.

10x waarom

  1. Krijg waardevolle tijd terug
  2. Kostenefficiënt
  3. Sneller resultaat
  4. Geen leercurve
  5. Sterkere marketingstrategie
  6. White Hat SEO praktijken
  7. Krijg toegang tot krachtige SEO tools en expertise
  8. Optimaliseer je interne team
  9. Blijf op de hoogte van trends en tools
  10. Verbeter je naamsbekendheid

SEO Agency voordeel 1: Krijg waardevolle tijd terug

Dit is het eerste en meest fundamentele voordeel van het uitbesteden van je SEO-inspanningen. Het optimaliseren van je website om hoger te scoren in de zoekmachines (SERP’s) kost veel tijd. Vooral als degenen die ermee omgaan, niet erg ervaren zijn. Als doorgewinterde professionals deze rol van je overnemen, bespaart dit je bedrijf de broodnodige tijd.

SEO Agency voordeel 2: Kostenefficiënt

Spaarvarken SEO is moeilijk en complex. Het is meestal niet de tijd en de kosten waard om een interne fulltime medewerker op je SEO activiteiten te zetten. Ze hebben meestal niet de juiste vaardigheden om mee te beginnen om efficiënt te werk te gaan en van meet af aan de juiste keuzes te maken. Waar ligt het laaghangende fruit? Bovendien hebben ze in de praktijk misschien wel niet voldoende tijd om daadwerkelijk de focus op de SEO activiteiten te leggen.

Als je het goed wilt doen, heb je iemand nodig met jarenlange ervaring of een team van diverse professionals die gespecialiseerd zijn in specifieke gebieden van SEO en digitale marketingcampagnes. Door SEO-services uit te besteden bij een SEO Agency, krijgt je bedrijf een team van experts voor aanzienlijk minder dan het zou kosten om ze binnen je eigen muren te huisvesten.

Een SEO Agency kan veel waarde bieden tegen relatief lagere kosten. Onthoud dat SEO over vele jaren winsten uitkeert. SEO vanaf het begin verkeerd inzetten kan veel duurder zijn dan de investering om het in 1x goed te doen.

SEO Agency voordeel 3: Sneller resultaat

Vooral als je al een grote hoeveelheid organische bezoekers hebt, kan een SEO Agency van grote waarde zijn. Het ontwikkelen en implementeren van een goede SEO-strategie op een site met voldoende verkeer en goede content kan vaak tot relatief snelle resultaten leiden.

Door SEO uit te besteden, kun je er ook op rekenen dat het werk onmiddellijk begint, in plaats van de gebruikelijke vertragingen die voortkomen uit pre-planning en planning voordat ze intern worden uitgevoerd. Minder ervaren professionals hebben immers tijd nodig om te leren en dingen uit te werken voordat ze maar eens beginnen. Een bewezen SEO Agency heeft weinig tot geen leercurve.

Bovendien moeten de SEO-inspanningen voortdurend worden gemeten, getest en verbeterd. Een minimale SEO-inspanning intern uitvoeren en deze na verloop van tijd laten vallen, is een zekere manier om de resultaten te zien dalen.

SEO Agency voordeel 4: Geen leercurve

Als je bedrijf net begint met SEO, is de kans groot dat de personen die de taak op zich nemen nogal wat tijd zullen besteden aan het leren van de kneepjes van het vak. SEO-experts zijn, nou ja, experts. Ze kennen hun weg in SEO land en alle uitdagingen. Dit betekent dat ze geen tijd hoeven te verspillen om iets nieuws te leren. Ze zijn er meteen klaar voor.

SEO Agency voordeel 5: Sterkere marketingstrategie

Veel bedrijven doen aan “SEO” door simpelweg content te schrijven en te hopen dat deze strategie organisch verkeer, leads en omzet genereert. Hoewel de hoop zelf geweldig is, heeft het weinig te maken met goede SEO.

Een SEO Agency helpt je bij het ontwikkelen van een (concurrentie)strategie op deze gebieden:

SEO Agency voordeel 6: Zorg voor White Hat SEO praktijken

Een goed SEO-bedrijf zorgt voor white hat SEO-praktijken. Dit wil zeggen de “goede” soorten praktijken die je SEO op een organische/ goede manier zullen verbeteren in plaats van deze te schaden, zoals de “black hat” SEO-methoden doen. Een black hat SEO-tactiek is bijvoorbeeld het verkrijgen van backlinks van spamwebsites en -gidsen die uiteindelijk uw SEO- en domeinautoriteitsscore schaden. Bij een White Hat benadering wordt een beroep gedaan op een natuurlijke manier van linkbuidling, waarbij de nadruk ligt op echte, kwalitatief goede, links.

SEO Agency voordeel 7: Krijg toegang tot krachtige SEO-tools en expertise

SEO Agencies hebben over het algemeen toegang tot de allernieuwste SEO-tools, wat voor ondernemers vaak flinke investeringen zijn voor enkel gebruik. Bovendien kan het jaren duren om de kracht van tools, zoals SEMRush, Moz en Ahrefs, volledig te leren en te benutten, om nog maar te zwijgen van meer complexe tools.

SEO maakt ook deel uit van een grotere reeks diensten die worden aangeboden door digitale marketingbureaus. Je krijgt niet alleen toegang tot SEO-expertise, maar ook tot expertise in aanverwante disciplines, zoals websitebouw en adverteren in Google. Dit betekent dat wanneer je bedrijf SEO-services uitbesteedt aan een SEO Agency, het toegang krijgt tot een heel team van digitale experts, tools en bronnen om te helpen bij je behoeften.

SEO Agency voordeel 8: Optimaliseer je interne team

Burn-outs vormen tegenwoordig een groot probleem voor werkgevers. Mensen laten overwerken en hen dwingen herhaaldelijk ondergeschikte taken uit te voeren, kunnen en zullen een emotionele en psychologische impact hebben op hun gemoedstoestand en productiviteit.

Na een tijdje kan SEO-werk eentonig worden. Zoekwoordonderzoek vereist discipline en geduld om telkens dezelfde onderwerpen en zoekwoorden te doorlopen. Steeds weer opnieuw. Als je een heel team hebt kun je dit risico verkleinen door werkzaamheden af te wisselen. Maar wat gebeurt er als het team klein is of uit slechts één persoon bestaat?

Je kunt je interne marketingteam sparen door SEO-oplossingen uit te besteden. Er zijn verschillende andere onderdelen binnen het online marketing werkveld die ook de aandacht van je team vereisen. Door de vervelende eisen van SEO van hun bord te halen, kunnen ze zich concentreren op die andere werkzaamheden, die wellicht meer energie geven

SEO Agency voordeel 9: Blijf op de hoogte van trends en tools

Goede SEO vereist het gebruik van verschillende tools en inzichten in veranderende trends. Google verandert zijn zoekalgoritme ongeveer 500 keer per jaar. In de meeste gevallen zijn de wijzigingen klein, maar nog steeds belangrijk. SEO Agencies zijn altijd op de hoogte van veranderingen in de branche en alle nieuwe tools die beschikbaar zijn. Zij moeten. Dit is hun brood en boter. Door uitbesteding krijgt je bedrijf toegang tot een constant bijgewerkte informatiebron.

SEO Agency voordeel 10: Krijg een onafhankelijk perspectief

Het kan gemakkelijk zijn voor mensen die een bedrijfsshirt dragen om zichzelf te verliezen in passie voor het merk. Dit is geen slechte zaak, maar het kan voor problemen zorgen bij het onafhankelijk evalueren van het werk. Als je ergens te dichtbij zit, wordt het moeilijker om barsten en gebreken te herkennen en aan te kaarten. Iemand van je interne team kan in staat zijn om fouten niet te zien, omdat zijn baan ervan afhangt; Een SEO Agency zou eerlijk en onafhankelijk moeten zijn, omdat hun reputatie op het spel staat. Dit betekent dat je grondige, efficiënte en gedetailleerde beoordelingen kunt krijgen van wat er gaande is.

 

SEO Agency inschakelen?

Weeg alle opties af, neem een ​​weloverwogen beslissing en zie hoe je kosten dalen en uw resultaten stijgen. Maakt je je zorgen over het uitbesteden van SEO of een andere digitale marketingservice? We begrijpen het. Neem gerust contact met ons op als je vragen of opmerkingen hebt. Wij zijn hier om te helpen!