Tip: Content marketing door influencer engagement in 6 stappen

Content marketing door influencer engagement in 6 stappen

Gepubliceerd op: 13 maart 2013 1 min lezen Adis Nazareet

Elke industrie heeft talloze ‘influencers’ die reeds een netwerk hebben opgebouwd die tot je doelgroep  behoort.

Een influencer is een persoon, bedrijf, stichting, organisatie etcetera die invloed kan hebben op beslissingen van anderen.

Waarom content samenwerking zoeken met influencers?

Je wilt met een invloedrijk persoon of een organisatie werken om:

  • Naamsbekendheid te vergroten
  • Meer leads te genereren
  • Meer autoriteit online op te bouwen

Influencer marketing strategie in 6 stappen

  1. Influencers: welke organisaties of individuelen hebben toegang tot onze doelgroep
  2. Connect: hoe kunnen we met de influencers in contact komen
  3. Create: content creëren waar zowel influencers als hun doelgroep baat bij hebben
  4. Promoot: content promoten en laten promoten door influencers en doelgroep
  5. Measure: resultaten meten
  6. Scale: hoe kunnen we de samenwerking met de influencer uitbreiden

Vergeet niet dat consumenten ook invloed kunnen hebben op beslissingen van mede-consumenten!

Voorbeeld uit de praktijk

Een voorbeeld uit de praktijk die bijna voor elke onderneming inzetbaar is, is om een invloedrijk persoon te betrekken bij het opzetten van een lijst. Nadat je in contact bent gekomen met de influencer, vraag je bijvoorbeeld wat zijn/haar top 5 websites (of blogs) zijn op een bepaald industrie gerelateerde topic.

Hier volgen nog een aantal voorbeelden van vragen en industrie influencers:

  • SEO specialist
    Wat zijn de top 11 meest voorkomende SEO fouten
  • Administratie kantoor
    Noem 3 dingen waar een ondernemer op moet letten tijdens kwartaal aangiftes
  • Verzekering expert
    7 tips waar je op moet letten tijdens het afsluiten van een autoverzekering
  • Scooter specialist
    5 manieren om je scooter beter te onderhouden
  • Italië liefhebber
    21 mooiste plekken in Italië die je gezien moet hebben

Tot slot

Influencers zijn specialisten uit je industrie en kunnen vaak op dit soort vragen direct antwoorden. Het connecten zal in veel gevallen het moeilijkste deel zijn om een samenwerking uit te halen met een influencer. Maar als er eenmaal een samenwerking plaats heeft gevonden met één influencer, dan is het uitbreiden van het idee om met andere influencers samen te werken vele malen makkelijker.

Heb je andere ideeën voor een samenwerking met influencers? Of wil je wellicht weten hoe je dit idee toe kunt passen voor je eigen onderneming? Aarzel dan niet en neem even contact met ons op!