Adverteren op YouTube?
YouTube is, na Google, de meest gebruikte zoekmachine ter wereld. YouTube biedt de uitkomst wanneer consumenten producten meer willen ‘beleven’ dan met een productfoto in een webshop. Daarnaast zijn er talloze review kanalen op YouTube die producten uitgebreid onder de loep nemen en beoordelen.
Met Google Ads kunnen personen die interessant zijn voor jouw onderneming getraceerd worden. De targetingmogelijkheden zijn inmiddels zeer uitgebreid. Afhankelijk van jouw branche, doelgroep, doelstelling en marketingstrategie kan de targeting volledig op maat aangepast worden.
Waar in YouTube worden de advertenties getoond?
De videoadvertenties worden voor, tijdens of na een video afgespeeld. Bezoekers krijgen na vijf seconden de mogelijkheid om de video weg te klikken. Het voordeel van deze advertentievorm is dat je pas gaat betalen wanneer de video minimaal 30 seconden of helemaal bekeken is. De video advertenties kunnen ook tevoorschijn komen in de zoekresultaten op YouTube.
Youtube Advertenties als PR kanaal
Binnen de advertentietypen van Google Ads bieden Youtube Ads uitkomst voor het vergroten van de bekendheid rondom je producten en diensten. Wij gebruiken Google Youtube Ads vaak in de mix met campagnes die meer gericht zijn op direct rendement, zoals Google Shopping en Google Search campagnes.
Goed voorbereid van start
Start je zelf met adverteren in Google of ben je van plan om hiervoor hulp in te schakelen? Het is altijd aan te raden om de basis principes van Google te begrijpen.