Drie leerzame website punten van Plopsa/Huttenheugte

Gepubliceerd op: 19 november 2013 4 min lezen Adis Nazareet

Kun je als lid van de Zakenkring Hoogeveen ook al niet wachten op het bedrijfsbezoek naar Plopsa en de Huttenheugte in Dalen? Samen met een aantal andere ondernemers uit De Compaen staan we nu al te plopperen voor het geplande uitje van donderdag 21 november!

Als nieuw lid van de Zakenkring Hoogeveen ben ik hier uiteraard ook bij. Ik kon het niet laten om een artikel te schrijven hierover en tegelijkertijd van de gelegenheid gebruik te maken om mij even (digitaal) voor te stellen.

Eerst even voorstellen

Mijn naam is Adis Nazareet, ik hou me dag in dag uit bezig met het optimaliseren van websites en meer rendement te behalen door middel van online marketing voor bedrijven uit Hoogeveen. Ik ben van mening dat elke ondernemer of bedrijf ZELF voor meer omzet kan zorgen door het effectief inzetten van hun websites en online marketing campagnes.

Aan de hand van de Centerparcs pagina over Plopsa/Huttenheugte, wil ik een aantal website tips delen met alle leden, vrienden en lezers van de Zakenkring Hoogeveen, die gebruikt kunnen worden voor hun eigen website.

Dit is waarom ik lid ben geworden van de Zakenkring Hoogeveen

Tijdens een normale lunchpauze in Ondernemers Hotel De Compaen werd ik op de hoogte gesteld via mede-ondernemers over de vele leuke uitjes die de Zakenkring Hoogeveen organiseert. Er werd ook zeer enthousiast gesproken over het bedrijfsbezoek aan Plopsa en de Huttenheugte die plaats gaat vinden.

Door het enthousiasme over de Zakenkring van onder andere Wytse Strikwerda, Roelof Linde, Berry Beuker  en René Kerkhof hoefde ik dan ook niet lang na te denken om mij in te schrijven bij de Zakenkring Hoogeveen.

Waarom geef je deze tips weg?

Je vraagt je nu wellicht het volgende af: waarom deze tips en waarom gebruik je de Plopsa/Huttenheugte pagina als voorbeeld? Hier volgen mijn 3 redenen op een rijtje:

  • Om jullie als mede lid op weg te helpen naar meer succes online
  • Om zelf alvast warm te draaien voor de site clinics tijdens de online marketing kennisdeling sessie op 29 november in De Compaen
  • En om alvast iedereen in de Plopsa “mood” te krijgen voor het bedrijfsbezoek.

Laten we nu doorgaan met het informatieve deel!

3 Leerzame website punten van Plopsa/Huttenheugte pagina

Bezoekers die op je website terecht komen zijn vaak ongeduldige bezoekers die snel een antwoord willen. Het is van belang dat je een bezoeker al het nodige laat zien, zonder dat ze ook maar naar beneden hoeven te scrollen. Dit geldt zeker voor nieuwe bezoekers die voor het eerst op een bepaalde pagina uitkomen.

Na een korte zoekactie via Google kwam ik heel gauw op de Centerparcs Huttenheugte pagina uit. Ik heb hier zonder te scrollen een drietal punten uit gehaald waarvan ik zeker weet dat elke ondernemer met een website hier iets aan heeft.

Hier volgen de drie punten met toelichtingen:

1. Speel in op gevoel van je doelgroep

“Geniet deze winter van een exotische tussenstop” met een foto van kabouter Plop en kinderen. Als ouder (website bezoeker) is dit precies waar je naar op zoek bent!

Zorg ervoor dat de inhoud van elke pagina met één oogopslag heel duidelijk aangeeft hoe je de bezoeker kunt helpen. Een bezoeker beslist binnen 5 seconden of ze wel of niet op de terugknop klikken nadat ze op één van je pagina’s zijn beland.

2. Geef de lezer nog meer redenen om bij je te kopen

Als de titel en het leuke plaatje met de kids er nog niet voor gezorgd heeft dat de bezoeker verkocht is aan het idee, is er een lijstje opgenomen met redenen waarom je die stap wel moet overwegen.

Vraag jezelf af waarom een bezoeker bij jou moet zijn om een bepaald product of dienst af te nemen. Maak een korte opsomming van alle punten (Unique Selling Points) om bezoekers nog meer redenen te geven om bij jouw te zijn voor een dienst of product afname. Vooral voor websites met een webshop is dit een kans om je te distantiëren van je concurrenten.

3. Duidelijke actiepunten vermelden op de pagina

Indien de bezoeker al besloten heeft om te boeken, dan zijn de actiepunten (call to action) op de pagina heel duidelijk vermeld. Boek nu, Bekijk prijzen en Beschikbaarheid en Last Minute prijzen zijn allemaal duidelijke signalen voor de bezoeker om actie te ondernemen.

Veel ondernemers vergeten vaak om een duidelijk actiepunt neer te zetten op de verschillende webpagina’s. Op elke pagina moet je de bezoeker het zo makkelijk mogelijk maken om actie te ondernemen. Doorloop elke pagina die op je website te vinden is en zorg er op zijn minst voor dat je onderaan elke pagina een link, knop of banner hebt die de bezoeker duidelijk maakt wat de volgende stap voor ze is.

Vriendelijke oproepje voor de webmaster(s) van Centerparcs: er gebeurt niets wanneer er op “Boek nu” wordt geklikt.

Second opinion voor je website of online marketing nodig?

Op 29 november is er een online marketing kennisdeling sessie georganiseerd in samenwerking met Ondernemers Hotel De Compaen en collega marketeer Vincent Wiegers. Tijdens de kennissessie worden er websites van deelnemers onder de loep genomen door zowel online marketing professionals als mede-ondernemers uit Hoogeveen en omgeving.

Heb je zelf een website en ben je benieuwd wat er beter kan op het gebied van websites of online marketing voor je onderneming? Dan ben je hierbij als mede lid van de Zakenkring Hoogeveen van harte uitgenodigd!

Tot slot

Website bezoekers ontvangen is leuk, maar daar moet het niet bij blijven. Beschouw elke bezoekers als potentiële klant en zorg ervoor dat je het rendement (conversie) van bezoeker naar klant zo optimaal mogelijk is.

Laatste tip: zorg ervoor dat je een duidelijk online marketingplan hebt met je website en zet zowel lange als korte termijn doelen p[ zodat je niet “zomaar wat” aan het doen bent online.

Heb je verder nog vragen met betrekking tot online marketing? Aarzel dan niet om even contact met me op te nemen!

Tot gauw in Plopsaland!